Fordson Major - dubbel brandstof
Als je wil een fordson op dubbele brandstof zetten is dat het asje dit uittrekken of insteken
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
2 keer een 3 cilinder pomp op een 6 cilinder?
Je bedoelt dus niet zo'n vacuumpomp achter de inspuitpomp? Fordsons met vrachtwagenmotoren hadden dit wel eens.
Weet ik ook nog wat @dirkao zegt ; was een gewone 4 cilinder met een extra inspspuitpomp tegen de originele ; aangedreven door een ketting vanaf de originele .
En wat @ronald73 bedoelt is denk ik de luchtcompressor voor de remmen ? Zat die niet tussen distr.en insp.pomp ?
Ja, "verdubbelen", overgewaaid en nu hét grote toverwoord in de Nederlandse melkveehouderij , werd in de trekkertrek niet alleen met brandstofpompen 'uitgevonden'.
Zo ook de dubbele achterbrug/differentieel:
EUREKA, met EEND-blower.
itkypmantsje.com/pag-eureka.php/
Bij twee van onze drie Majors zat die achter de inspuitpomp, as uit inspuitpomp was doorgetrokken naar achter naar die vacuumpomp. Een was 4-cilinder en de ander 6-cilinder motor van Trader vrachtwagen afkomstig (volgens m'n vader). Onze derde Major had standaard motor.