Fordson Major - dubbel brandstof

Als je wil een fordson op dubbele brandstof zetten is dat het asje dit uittrekken of insteken
stefaanp

Reacties

Robert87
Koudstart verkrijg je door het "knopje" in te drukken
tombo
Indrukken, springt er dan vanzelf uit als die draait
dirkao
Ik weet niet wat de bedoeling is, maar 35 jaar geleden was er een trekkertrek majoor die 2 brandstofpompen naast elkaar had staan....... (ik geloof dat ik oud begin te worden)
valmet6400power
@dirkao

2 keer een 3 cilinder pomp op een 6 cilinder? 😄
ronald73
@dirkao

Je bedoelt dus niet zo'n vacuumpomp achter de inspuitpomp? Fordsons met vrachtwagenmotoren hadden dit wel eens.
basia
@valmet6400power

Weet ik ook nog wat @dirkao zegt ; was een gewone 4 cilinder met een extra inspspuitpomp tegen de originele ; aangedreven door een ketting vanaf de originele .

En wat @ronald73 bedoelt is denk ik de luchtcompressor voor de remmen ? Zat die niet tussen distr.en insp.pomp ?
Wimsumar
Beste Dikao e.a.:
Quote @dirkao:
2 brandstofpompen naast elkaar
"
Ja, "verdubbelen", overgewaaid en nu hét grote toverwoord in de Nederlandse melkveehouderij 😉, werd in de trekkertrek niet alleen met brandstofpompen 'uitgevonden'.
Zo ook de dubbele achterbrug/differentieel:

EUREKA, met EEND-blower. 😄
itkypmantsje.com/pag-eureka.php/
ronald73
@basia

Bij twee van onze drie Majors zat die achter de inspuitpomp, as uit inspuitpomp was doorgetrokken naar achter naar die vacuumpomp. Een was 4-cilinder en de ander 6-cilinder motor van Trader vrachtwagen afkomstig (volgens m'n vader). Onze derde Major had standaard motor.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!