Illustratie van:

Fendt 612 - verstuivers verwijderen uit kop.

Ik ben bezig met mijn motor in orde aan het zetten.
Maar nu krijg ik mijn verstuivers aan geen kanten uit de cilinderkoppen.
We hebben al van alles geprobeerd, 3 weken in diesel laten weken en er zelfs op geslagen aan de onderkant.
Niets lukt.

Iemand die dit probleem kent?
En die hier een oplossing voor heeft?

Mvg
Jonas

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Hoe kun je er aan de onderkant op slaan?
wij hebben de bouten er boven af gedraaid en de retour leiding en konden ze er zo uitpakken.
snap niet waar ze vast van kunnen zitten.

maar mocht het zijn dat je de koppen eraf hebt kun je ze ook in de kop testen en eronder kijken welke wel en niet goed zijn en allen de slechten eruit halen
@Fendt926Driver als ze er aan de onderkant op hebben geslagen zijn ze zeker wel kapot en moeten ze er uit.
fiat1000DTsuper
We hebben ze allemaal getest, zijn allemaal slecht.
Druk is goed maar vernevelen niet mooi.
Dus de kopjes moeten vervangen worden.
Dus op de onderkant er op slaan is niet zo erg dan.
Maar het feit is dat het helemaal niet lukt om ze er uit te krijgen.
Als je aan de onderkant slaat moet de cilinderkop er af zijn anders kan je niet slaan.
Dan moet je hem met een doorslag er zo uit kunnen slaan.
Hoe kan jij de verstuivers testen als ze nog in de kop zitten.
Beetje vreemd verhaal of ik snap het niet helemaal.
Een verstuiver in een MWM zit redelijk ruim en sluit alleen af op de onderste ring dus zo vast kan hij nooit zitten.
fiat1000DTsuper
@Ferdinanddijkstra

Dus om alle misverstanden uit de wereld te helpen.
Koppen zijn van de motor.
Zo'n klein kopje kan je toch wel gemakkelijk vast houden en iemand anders een leiding opdraaien en de testpomp bedienen?
Ja dat dachten wij dus ook dat ze ook redelijk gemakkelijk er uit gingen komen maar dat doen ze dus niet.
We zijn al naar 3 verschillende plekken geweest er mee en niemand krijgt ze er uit.
fendtdie 97
IS het een straal mischien die uit de verstuiver komt en kraken als je ze test op druk mijn farmer 3S had dat ook. Nieuwe erin gestopt en draait terug als een naaimachintje.
fiat1000DTsuper
@fendtdie 97

Jup inderdaad helemaal zoals je het verteld.
fendtdie 97
@fiat1000DTsuper Ik heb toen gewoon de leiding afgenomen en de houders los geschroeft eruit getrokken even gedemareerd om de koolbitjes eruit te hebben en nieuwe kopjes gestopt en terug gemonteerd.
fiat1000DTsuper
@fendtdie 97

Werkt allemaal niet, hebben wij ook geprobeerd.
ramrod
Een dikwandig buisje om de verstuiver, en dan de kop ondersteboven onder de pers?
fiat1000DTsuper
@ramrod

Daar dacht ik nog niet aan.
Danku voor de tip.
Moet ik nog eens verder praktisch over nadenken.
@fiat1000DTsuper dat is nu duidelijk voor mij.
Wat nog wel zou lukken is de kop naar een revisie bedrijf brengen en ze in de wasmachine leggen.
Ze worden dan zeer warm gewassen en de kop zet dan meer uit dan de verstuiver en dan krijg je ze er misschien wel uit.
fiat1000DTsuper
@Ferdinanddijkstra

Danku voor de tip, maar dat hebben we ook al geprobeerd.
Zelf de kop op een kookplaat gelegd en rustig laten opwarmen.
DieterL
Naar een revisiebedrijf gaan die er speciaal gereedschap voor heeft is een optie.
Bij personenwagens zitten verstuivers tegenwoordig ook vaak erg vast. Is nu een speciaal gereedschap dat op de verstuiver geschroefd wordt en deze met hoge frequentie lostrilt uit de kop. Op AMT staat vast nog wel n videootje van hoe dat werkt.
basia
@DieterL

Gloeistiften bij auto.s is helemaal erg ; motor eerst goed heet rijden dan gaat het uitdraaien meestal probleemloos .
( Ford adviseert het zelfs )
DieterL
@basia

Kan idd ook over gloeistiften gaan nu je het zegt, is al ff geleden dat ik het gezien heb 😉
albert-fendt
Ik had bij de revisie van de 610 van ons ook een verstuiver die vast zat, ook alles geprobeert, uiteindelijk hebben we de kop rustig warm gestookt, verstuiver er uit, en weer rustig af laten koelen. Het gaat goed, maar het is beter om op normale manier te doen.
Arrie94
Bij mij zaten ze ook vast; draadeind in de verstuiver draaien, bus erop schuiven en een moer erachter draaien. Dus gewoon een slag trekker. Toen kwamen ze er zo uit. 3 waren heel slecht, de andere 3 matig. Merk geen veranderingen, behalve dat ie minder rookt.
Verhaeghe Tom
Ken da probleem... renault met mwm motor..
ronald73
Bij die MWM-motoren in mijn Renaults wipten we ze er op de een of andere manier uit met een tand van een kuilsnijder.
theo615lsa
Inderdaat arie94
ik had bij een v8 motor ook de verstuivers eruit gekregen met een slagtrekker. had ze een paar dagen in de cambera kruipolie gezet. en toen voorzichtig slaan met de slagtrekkeren, warm stoken en tegen de zijkant tikken met een hamer

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
12