Ik ben bezig met mijn motor in orde aan het zetten.
Maar nu krijg ik mijn verstuivers aan geen kanten uit de cilinderkoppen.
We hebben al van alles geprobeerd, 3 weken in diesel laten weken en er zelfs op geslagen aan de onderkant.
Niets lukt.
Iemand die dit probleem kent?
En die hier een oplossing voor heeft?
Mvg
Jonas
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wij hebben de bouten er boven af gedraaid en de retour leiding en konden ze er zo uitpakken.
snap niet waar ze vast van kunnen zitten.
maar mocht het zijn dat je de koppen eraf hebt kun je ze ook in de kop testen en eronder kijken welke wel en niet goed zijn en allen de slechten eruit halen
Druk is goed maar vernevelen niet mooi.
Dus de kopjes moeten vervangen worden.
Dus op de onderkant er op slaan is niet zo erg dan.
Maar het feit is dat het helemaal niet lukt om ze er uit te krijgen.
Dan moet je hem met een doorslag er zo uit kunnen slaan.
Hoe kan jij de verstuivers testen als ze nog in de kop zitten.
Beetje vreemd verhaal of ik snap het niet helemaal.
Een verstuiver in een MWM zit redelijk ruim en sluit alleen af op de onderste ring dus zo vast kan hij nooit zitten.
Dus om alle misverstanden uit de wereld te helpen.
Koppen zijn van de motor.
Zo'n klein kopje kan je toch wel gemakkelijk vast houden en iemand anders een leiding opdraaien en de testpomp bedienen?
Ja dat dachten wij dus ook dat ze ook redelijk gemakkelijk er uit gingen komen maar dat doen ze dus niet.
We zijn al naar 3 verschillende plekken geweest er mee en niemand krijgt ze er uit.
Jup inderdaad helemaal zoals je het verteld.
Werkt allemaal niet, hebben wij ook geprobeerd.
Daar dacht ik nog niet aan.
Danku voor de tip.
Moet ik nog eens verder praktisch over nadenken.
Wat nog wel zou lukken is de kop naar een revisie bedrijf brengen en ze in de wasmachine leggen.
Ze worden dan zeer warm gewassen en de kop zet dan meer uit dan de verstuiver en dan krijg je ze er misschien wel uit.
Danku voor de tip, maar dat hebben we ook al geprobeerd.
Zelf de kop op een kookplaat gelegd en rustig laten opwarmen.
Bij personenwagens zitten verstuivers tegenwoordig ook vaak erg vast. Is nu een speciaal gereedschap dat op de verstuiver geschroefd wordt en deze met hoge frequentie lostrilt uit de kop. Op AMT staat vast nog wel n videootje van hoe dat werkt.
Gloeistiften bij auto.s is helemaal erg ; motor eerst goed heet rijden dan gaat het uitdraaien meestal probleemloos .
( Ford adviseert het zelfs )
Kan idd ook over gloeistiften gaan nu je het zegt, is al ff geleden dat ik het gezien heb
ik had bij een v8 motor ook de verstuivers eruit gekregen met een slagtrekker. had ze een paar dagen in de cambera kruipolie gezet. en toen voorzichtig slaan met de slagtrekkeren, warm stoken en tegen de zijkant tikken met een hamer