Zodra de tank voor de helft leeg is komt er geen diesel meer bij het opvoerpompje waardoor tractor ermee ophoudt. leiding raakt niet verstopt. opvoerpompje werkt ook gewoon. Heeft iemand hier ervaring mee?
het enige wat ik me kan bedenken is dat de aanvoerleiding ( die hoog in de tank naar binnengaat en waarschijnlijk naar beneden loopt tot een paar cm boven de bodem zodat er geen vuil opgezogen wordt ) een scheurtje heeft op een bepaalde hoogte waardoor hij lucht aanzuigt. Maar dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk gezien die leiding binnenin de tank zit.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je moet de tank er een keer afhalen en Dan helmaal schoonmaken van binnen en Dan is proberen.
Mvg gertjan
De tank zou tot ongeveer halfleeg opgebruikt kunnen worden waarna de trekker door het vacuüm in de tank afslaat.
De tank zou tot ongeveer halfleeg opgebruikt kunnen worden waarna de trekker door het vacuüm in de tank afslaat.
dat is nog het eenvoudigste te proberen door de dop eraf te halen..
Je kan ook nog effe kijke of het stifje dat tussen je opvoerpomp en de nokkenas in zit ingesletten is,dat gebeurd ook nog weleens
als dat geval is effe Un klein heegje geven met het lasapparaat het hoef maar iets te zijn.
daarvoor moet je opvoerpomp er wel af.
als de tank geen goede ontluchting heeft , moet ie bij een volle tank eerder afslaan, dan bij een halfvolle tank.
immers dan zou hij eerder en sneller vacuüm zuigen
Daar heb je wel gelijk in maar ook in dit geval is uit de topicopening moeilijk een goede diagnose te stellen. Vandaar dan toch maar met het eenvoudigste te beginnen: de contrôle van de tankdop.