Beste TF'ers,
Onlangs was mijn brandstof systeem vervuild, kwam erachter omdat mijn tractor plotseling afsloeg. Troebele diesel was de oorzaak. vervolgens heb ik alle leidingen en de tank schoongemaakt. omdat de opvoerpomp oud was maar meteen een nieuwe op gezet. ook heb ik de deksel van de brandstof pomp gedemonteerd om deze inwendig schoon te maken en door te blazen met pers luch. toen eenmaal alles weer goed op zijn plaats zat het systeem ontlucht.. na dat ik alles gehad heb een poging gedaan om te starten maar helaas zonder resultaat. leidingen bij de verstuivers los gedraaid waar diesel uitspoot als ik de motor liet draaien.
Nu het bovenstaande vraag ik me af waar de fout kan zitten. Heb het idee dat die hoge druk opbouwt aan de retourzijde van de filter. Ik weet nu niet of dit mogelijk iets te maken heeft dat de motor niet aanslaat.
bij deze de vraag of hier technisch kennis aanwezig zijn die mij met tips een duwtje in de rug kunnen geven zodat ik de motor weer werkend krijg.
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar het niet aanslaan bij druk op de verstuiverleidingen dat is een ander verhaal.
ik weet dat deze trekkertjes moeilijk doen bij het ontluchten,Er zitten 2 ontlucht boutjes op de pomp.
google.nl/search/…
Eerst de onderste ontluchten en dan de bovenste ontluchten, daarna de verstuiverleidingen ontluchten.
Als je op de link klikt krijg je een heel veld met afbeeldingen een beetje scrollen vind je een pomp met het watermerk www.Stokking daar zie je de 2 boutjes duidelijk op.
Ook bij deze firma kun je meer info krijgen dus.
Ga naar pdf nr 114, hoofdstuk ontluchten.
Je bent vergeten punt 4 uit te voeren.
Andere mogelijkheid: Onder deze zelfde brandstoftoevoerleiding kan nog een filtertje zitten. Deze kan dichtgeslibt zijn.
P.s.: Ga hierbij uiterst schoon te werk. In dit stadium van het brandstofsysteem vindt verder geen filtering meer plaats!
[url]rfeholland.com/handleidingen/…]
Niets aan de hand met de timing hierdoor.
Ik vermoed dat het dekseltje op de zijkant van de pomp los is geweest. :?
Edit: Winsumar mijn verontschuldigingen je hebt helemaal gelijk shame on me... heb het net ff gecheckt bij de 135 van pa.
Misschien wat eventeuele oorzaken:
- zomerdiesel erin maar is nu niet echt winter maargoed weet niet hoelang de diesel al in de tank zit.
- mietringval in de brandstofpomp vastzitten of komt niet ver genoeg los zodat de pomp niet genoeg brandstof krijgt en dus wel druk levert maar tog het beeld niet goed is. (Boerenmanier verstuiverleiding erafhalen en met de hand proberen af te dichten lukt dit dan grote kans dat dat het is.
- heb het met die van pa gehad in de rotoras van de pomp zit een langsboring deze was dichtgeslibt dus kon de overtollige brandstof bij het pomp element niet weg. Biuwt dus tegendruk op dus drukverlies is ook niet aanpakken.
Inderdaad niet aannemelijk (wellicht wordt zelfs aan de '(auto)pomp' getankt en is het "landbouwdieselprobleem" uitgesloten).
Aangezien in de topicopening gesproken/geschreven wordt over troebele diesel denk ik aan vervuiling door de dieselbacterie.
(En is het beruchte filtertje wat ik eerder noemde belangrijk aandachtspunt).