Illustratie van:

Massey Ferguson 135 - Start niet

Beste TF'ers,

Onlangs was mijn brandstof systeem vervuild, kwam erachter omdat mijn tractor plotseling afsloeg. Troebele diesel was de oorzaak. vervolgens heb ik alle leidingen en de tank schoongemaakt. omdat de opvoerpomp oud was maar meteen een nieuwe op gezet. ook heb ik de deksel van de brandstof pomp gedemonteerd om deze inwendig schoon te maken en door te blazen met pers luch. toen eenmaal alles weer goed op zijn plaats zat het systeem ontlucht.. na dat ik alles gehad heb een poging gedaan om te starten maar helaas zonder resultaat. leidingen bij de verstuivers los gedraaid waar diesel uitspoot als ik de motor liet draaien.

Nu het bovenstaande vraag ik me af waar de fout kan zitten. Heb het idee dat die hoge druk opbouwt aan de retourzijde van de filter. Ik weet nu niet of dit mogelijk iets te maken heeft dat de motor niet aanslaat.

bij deze de vraag of hier technisch kennis aanwezig zijn die mij met tips een duwtje in de rug kunnen geven zodat ik de motor weer werkend krijg.

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Die druk dat komt door je opvoerpompje dat is niet alarmerend.
Maar het niet aanslaan bij druk op de verstuiverleidingen dat is een ander verhaal.
ik weet dat deze trekkertjes moeilijk doen bij het ontluchten,Er zitten 2 ontlucht boutjes op de pomp.

google.nl/search/…
Eerst de onderste ontluchten en dan de bovenste ontluchten, daarna de verstuiverleidingen ontluchten.

Als je op de link klikt krijg je een heel veld met afbeeldingen een beetje scrollen vind je een pomp met het watermerk www.Stokking daar zie je de 2 boutjes duidelijk op.
Ook bij deze firma kun je meer info krijgen dus.
Wimsumar
Beste DJ-Kompas: In de link het instructieboekje van de Massey Ferguson 135.
Ga naar pdf nr 114, hoofdstuk ontluchten.
Je bent vergeten punt 4 uit te voeren.

Andere mogelijkheid: Onder deze zelfde brandstoftoevoerleiding kan nog een filtertje zitten. Deze kan dichtgeslibt zijn.
P.s.: Ga hierbij uiterst schoon te werk. In dit stadium van het brandstofsysteem vindt verder geen filtering meer plaats!

[url]rfeholland.com/handleidingen/…]
De MF man
Als je het hierboven genoemde hebt geprobeerd en hij slaat nog niet aan kun je hem eens proberen aan te trekken als het teminsten geen multipower is. Onze 690 kon je na het leegrijden ontluchten wat je wilde maar ging niet starten aan trekken en hij liep meteen
boegie
@De MF man Heb twee keer een mf 135 aan moeten laten trekken omdat de tank leeg was, maar dat ging niet heel snel hoor. Ontluchten wilde toen inderdaad ook niet, maar na ong 100 meter slepen in een hoge versnelling ging ie aan
dj-kompas
Kijk top voor de tips, zal het eens gaan proberen. ter controle, heb alleen de deksel van de brandstof gedemonteerd, hierdoor kan er niks met de timing van het inspuiten verandert zijn neem ik aan?
Wimsumar
Beste DJ-Kompas:
Quote @dj-kompas:
niks met de timing van het inspuiten verandert zijn neem ik aan?

Niets aan de hand met de timing hierdoor.
gerhardleusink
Het deksel van de pomp? Zo ja dan wel zekwr weten dat de veer weer in de juoste gaatjes is gekomen! En dat he palletje weer in de schuif is gevallen maar dit laatste moet haast wel ander krijg je er zowat het deksel niet op 😉
Wimsumar
Beste GerhardLeusink:
Quote @gerhardleusink:
Het deksel van de pomp?

Ik vermoed dat het dekseltje op de zijkant van de pomp los is geweest. :?
gerhardleusink
@Wimsumar bij mijn weten heeft een rotorpomp die er standaard opzit geen deksel aan de zijkant alleen een typeschildje....

Edit: Winsumar mijn verontschuldigingen je hebt helemaal gelijk shame on me... heb het net ff gecheckt bij de 135 van pa.

Misschien wat eventeuele oorzaken:

- zomerdiesel erin maar is nu niet echt winter maargoed weet niet hoelang de diesel al in de tank zit.

- mietringval in de brandstofpomp vastzitten of komt niet ver genoeg los zodat de pomp niet genoeg brandstof krijgt en dus wel druk levert maar tog het beeld niet goed is. (Boerenmanier verstuiverleiding erafhalen en met de hand proberen af te dichten lukt dit dan grote kans dat dat het is.

- heb het met die van pa gehad in de rotoras van de pomp zit een langsboring deze was dichtgeslibt dus kon de overtollige brandstof bij het pomp element niet weg. Biuwt dus tegendruk op dus drukverlies is ook niet aanpakken.
Wimsumar
Beste GerhardLeusink:
Quote @gerhardleusink:
zomerdiesel erin maar is nu niet echt winter

Inderdaad niet aannemelijk (wellicht wordt zelfs aan de '(auto)pomp' getankt en is het "landbouwdieselprobleem" uitgesloten).
Aangezien in de topicopening gesproken/geschreven wordt over troebele diesel denk ik aan vervuiling door de dieselbacterie.
(En is het beruchte filtertje wat ik eerder noemde belangrijk aandachtspunt).

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
20