Illustratie van:

Deutz D6006 - Brandstoftank

Goedenavond,
Mijn vlotter van mijn Deutz D6006 is los geraakt, hoorde gebonk in de tank toen ik hem net uitzetten na het rijden. Verder kon ik al nooit zien hoe vol de tank was, want hij stond altijd boven het streepje vol. Nou was ik even in de tank aan het zoeken met mijn hand, maar kan niks vinden waar ik hem aan moet aansluiten (ook niet op internet).
Iemand dit al ooit moeten doen? Ik zou 't zo niet weten.
Mvg Bjorn.

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Zo ziet de hele vlotter eruit. deze is van een 5506 geweest.



de ronde kraag zit boven in de tank. kun je onmogelijk door de tankdop bij.
motorkap eraf en tankomhulsel eraf en je kunt de tank meter eruit halen. misschien kan het ook als je het dashbord loshaalt en via daar erbij kunt
Fendt926Driver
Dit zit boven in de tank en kun je er met een kwart slag uitdraaien.

CaseMX
@Fendt926Driver Heel erg bedankt! Ik ga het van de week proberen. Wel even kijken hoe ik die motorkap eraf krijg, want die pin waar hij mee aan de kap zit bij de tank moet er dan uit, maar lukte me niet zo 123 door hem er uit te slaan.
Fendt926Driver
Quote @CaseMX:
want die pin waar hij mee aan de kap zit bij de tank moet er dan uit, maar lukte me niet zo 123 door hem er uit te slaan.
als je het netjes met beleid doet kun je ook de motorkap laten vast zitten en het deel om de tank en dashbord laten schanieren richting de motorkap.
zorg wel dat je alle schroefjes los hebt
CaseMX
@Fendt926Driver Oké dan! Als ik zomervakantie heb, gaat ie uit elkaar om te spuiten. Dan moet de kap er zowiezo af! Maar bedankt!!
deutz7006
Ik zou toch maar een nieuwe meter aanschaffen want als je ze er zo uit haalt zijn ze wel kapot meestal 😃
Rozema
@CaseMX
Motorkap eraf lijkt me wel een hele omweg, je kunt gewoon het dashboard eraf schroeven, dan kun je er zo bij. Eventueel kun je de tractormeter (snelheid/toerental) even losschroeven om het dashboard goed te kunnen kantelen.

Die vlotter zitten altijd stevig vast, ze hadden er destijds speciale gereedschappen voor. Door een waterpomptang maximaal op lengte te zetten kun je dop net grijpen waarbij linksom los kan. Familie Dedden in Steenwijk is een goed adres om een goede imitatie te kopen. Ik zou dat gelijk goed doen in combinatie met een passende tankmeter, aan het verhaal te horen is die ook stuk (nooit echt een sterk punt van de 06 deutzen). Aansluiting is niet lastig, daarbij mag je me altijd een pb sturen 😄
Rozema
@Fendt926Driver
Daar schiet je niks mee op, wat een omweg. De tankvlotter zit achter het dashboard aan de zijde van de bestuurder tov vuldop. Dashboard los en klaar.
Fendt926Driver
Quote @Rozema:
wat een omweg
rij al 17 jaar Fendt daarvoor als 15 jarige een paar deutzen opgeknapt dus was niet helemaal parate kennis. heb het een beetje op weg geholpen en jij zit volgens mij nog volop in de 06 deutzen. super dat je mijn verhaal even op die punten hebt aangevuld
CaseMX
@Fendt926Driver @Rozema Jullie zijn bedankt! Zal is kijken naar een nieuwe meter dan.
Rozema
@Fendt926Driver
Uiteindelijk komen we er wel. Moet zeggen dat de tankvlotters/ meters vaak stuk gaan bij de deutz 06 tractoren, ik vraag me af hoe dat bij andere merken zit.
Fendt926Driver
Quote @Rozema:
ik vraag me af hoe dat bij andere merken zit.
denk wel meest hetzelfde. iedere vdo tank meter zal evensnel of langzaam kapot gaan.
in mijn 916 vario met 8893 uur was de tankmeter laatst ook wel kapot. maar die laat je maken bij de dealer omdat dat iets complexer in elkaar zit dan bij een 06 deutz. daarom hoor je dat denk ik ook weinig op het forum
CaseMX
@Fendt926Driver @Rozema Nou ik merk dat jullie er veel vanaf weten, weten jullie misschien hoe ik het bouwjaar van m'n deutz kan achterhalen. Het is er een met donkergroene lak, rode velgen en met een grijsachtige chassis/blok. M'n oom denkt van '73. Mvg
Rozema
Quote @CaseMX:
Nou ik merk dat jullie er veel vanaf weten, weten jullie misschien hoe ik het bouwjaar van m'n deutz kan achterhalen. Het is er een met donkergroene lak, rode velgen en met een grijsachtige chassis/blok. M'n oom denkt van '73. Mvg

Ik schat voor 1971. Ik dacht dat ze van 71 - 74 gemaakt werden met de nieuwe lichtere kleur samenstelling. Maar hier zijn een aantal bazen op dit forum die er alles van weten @RobDeutz104 @weurding

Ik dacht ook dat dit in de velg zichtbaar is.
CaseMX
@Rozema Liggen andere velgen onder... Hebben ooit een 7206 ofzoiets gehad, en toen we die verkochten hebben we de 6006 velgen daar onder gelegd... hoe bedoel je lichtere kleur? licht groen met grijze velgen? Werd mij verteld dat die niet bestaan in 6006, en dat mensen die zelf zo hebben gespoten. Maar origineel er niet zijn.
weurding
@Rozema de 6006 op zijn profiel is idd een 73ér, heeft een geschroefde trekbek voor ipv gegoten, neem aan ook een 12/4 bak, deze kleurstelling is gemaakt vanaf 68 t/m begin 74, enkele wijzigingen kwa model zoals dashboard, verlichting, luchtfilter etc zijn doorgevoerd, vanaf laat 72 kreeg de 6006 een 12/4 bak ipv 9/3
CaseMX
@weurding Heb 2 poken, linker met langzaam/snel/teruguit en den rechter met 3 versnellingen.
weurding
@CaseMX ok, dan heb je waarschijnlijk een ouder type, gebogen ronde handgashendel of platte?
CaseMX
@weurding Een platte

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
8