Goedenavond,
Mijn vlotter van mijn Deutz D6006 is los geraakt, hoorde gebonk in de tank toen ik hem net uitzetten na het rijden. Verder kon ik al nooit zien hoe vol de tank was, want hij stond altijd boven het streepje vol. Nou was ik even in de tank aan het zoeken met mijn hand, maar kan niks vinden waar ik hem aan moet aansluiten (ook niet op internet).
Iemand dit al ooit moeten doen? Ik zou 't zo niet weten.
Mvg Bjorn.
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D6006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de ronde kraag zit boven in de tank. kun je onmogelijk door de tankdop bij.
motorkap eraf en tankomhulsel eraf en je kunt de tank meter eruit halen. misschien kan het ook als je het dashbord loshaalt en via daar erbij kunt
zorg wel dat je alle schroefjes los hebt
Motorkap eraf lijkt me wel een hele omweg, je kunt gewoon het dashboard eraf schroeven, dan kun je er zo bij. Eventueel kun je de tractormeter (snelheid/toerental) even losschroeven om het dashboard goed te kunnen kantelen.
Die vlotter zitten altijd stevig vast, ze hadden er destijds speciale gereedschappen voor. Door een waterpomptang maximaal op lengte te zetten kun je dop net grijpen waarbij linksom los kan. Familie Dedden in Steenwijk is een goed adres om een goede imitatie te kopen. Ik zou dat gelijk goed doen in combinatie met een passende tankmeter, aan het verhaal te horen is die ook stuk (nooit echt een sterk punt van de 06 deutzen). Aansluiting is niet lastig, daarbij mag je me altijd een pb sturen
Daar schiet je niks mee op, wat een omweg. De tankvlotter zit achter het dashboard aan de zijde van de bestuurder tov vuldop. Dashboard los en klaar.
Uiteindelijk komen we er wel. Moet zeggen dat de tankvlotters/ meters vaak stuk gaan bij de deutz 06 tractoren, ik vraag me af hoe dat bij andere merken zit.
in mijn 916 vario met 8893 uur was de tankmeter laatst ook wel kapot. maar die laat je maken bij de dealer omdat dat iets complexer in elkaar zit dan bij een 06 deutz. daarom hoor je dat denk ik ook weinig op het forum
Ik schat voor 1971. Ik dacht dat ze van 71 - 74 gemaakt werden met de nieuwe lichtere kleur samenstelling. Maar hier zijn een aantal bazen op dit forum die er alles van weten @RobDeutz104 @weurding
Ik dacht ook dat dit in de velg zichtbaar is.