Gevraagd ihc tractoren voor onderdelen

Gevraagd ihc tractoren voor onderdelen.
Lang stilgestaan of kapot gelopen geen probleem
Schade of delen mag ook.

Voor contact graag een bericht.

Deel dit topic

Reacties

inter-Eric
Heb een motor van een 523/633
ErDee
Heb een 624 waar al veel vanaf is
mc-cormick-ihc
2w vooras met stuur cilinder 44 serie. Inleg gewichten 46 serie.
gaituuth
Heb een 644 loop of sloop. Hoeft niet perse weg.
ErDee
@gaituuth loop natuurlijk, je sloopt zo'n fijne trekker toch niet 😄
inter-Eric
@gaituuth zit er een cabine op die 644?
gaituuth
@inter-Eric ja er zit een comfort 2000 cabine op. De kwaliteit ervan is niet zo best meer. Tevens heeft hij stuurbekrachtiging en enkele pto van 540rpm. De hef functioneert goed.
@ErDee is inderdaad zonde om te slopen. Maar deze heeft wel wat tlc nodig.
ErDee
@gaituuth als je dat doet weet je wel wat je hebt naderhand.
.
inter-Eric
@gaituuth ik heb wel belang bij dat ding, staat zat fatsoenlijk spul tekoop
ErDee
@inter-Eric typische handelaarspraat... ik kan niet eens een 423 meer vinden hier in de buurt, eerste wat ik vind is een 323 100 kilometer hier vandaan. zowel in NL als in B
inter-Eric
@ErDee ik kan je maar een tip geven, goed zoeken, ogen open houden
ErDee
@inter-Eric Als we zoveel mogelijk inters van de sloper redden, die te redden zijn en ze repareren in plaats van weggooien (doen we graag tegenwoordig dat weggooien), hebben we ook nog hele inters om te kopen in plaats van bergen onderdelen.
inter-Eric
@ErDee tja, soms zijn ze te slecht om weer gangbaar te maken, of de kosten te hoog! waarom zou je hem dan gangs maken als je voor minder een goede hebt?

die knietjes zijn duur, die zou ik ook gangs maken
ErDee
@inter-Eric die 644 zou toch nog in orde zijn?

ik sloop een 624 omdat die al kapot was, niet gewoon omdat de onderdelen me meer opleveren dan een complete trekker
inter-Eric
Je weet het toch ooit niet, soms kun je beter een goede slopen, vaak gaan dezelfde onderdelen kapot, of je moet er een hebben die al lang stil staat zoals met mijn 1046 het geval was
ErDee
@inter-Eric we kunnen nog uren discussieren ik weet wel dat ik sneller een trekker zou proberen te redden dan te slopen dan jij in dit geval.

die 1046 heb je zeker van de schuur waar je hem vond naar de onderdelenrubriek verplaats?
inter-Eric
@ErDee jawel, motor ging rond, zette hem op internet, eventueel in onderdelen, telefoon stond rood gloeiend
walker1
@ErDee Het is maar hoe je het bekijkt, als iedereen alles maar bewaart dan is er aan dat oude spul ook niks bijzonders meer aan. als je op een oldtimerfestival rond loopt en daar staat de ene na de andere trekker van hetzelfde merk en type dan heb je het daar ook wel een keer mee gezien. en voor de oude trekkers die wel opgeknapt worden is het ook wel fijn als er onderdelen voor te vinden zijn.
ErDee
@walker1 Wat ik maar wil zeggen en ik ben nu echt niet kwaad op inter-eric of dj52, maar ik vind dat er tegenwoordig veel te snel weggegooid wordt dan even repareren. Ja bijvoorbeeld een versnellingsbak daar hoef je bij wat ernstigere schade niet aan te beginnen. Dat is niet alleen hier zo maar kijk ook maar wat er weggegooid wordt aan voedsel bijvoorbeeld tegenwoordig. Hoe de worteltjes allemaal perfect in het potje zijn maar ondertussen ligt een hele hoop kromme wortels bij de boer weer terug op het land gekiept terwijl die even goed smaken. De productverspilling is echt gigantisch.

sorry voor je topic @dj52 dit hoort eigenlijk in het TF café
walker1
@ErDee ja, kromme wortels weggooien is natuurlijk gigantische onzin. sowieso leven we in een wegwerpmaatschappij. zo kreeg ik vorige week een nieuwe telefoon op mijn werk, ik had nergens om gevraagd, oude mobiel doet het nog prima, dus ik vraag waarom en dan is het antwoord, ja nieuw abonnement afgesloten voor hele bedrijf en daar kregen we nieuwe telefoons bij.

maar goed, mijn vorige reactie ging niet over groente of telefoons, maar ik doelde echt op oude trekkers en onderdelen. een oude trekker opknappen kost tijd en geld en meestal moeten er wel onderdelen vervangen worden. als er niks gesloopt wordt is het voor de opknappers moeilijk/duur of helemaal niet aan onderdelen te komen. wordt er teveel gesloopt dan stoppen ze daar ook wel een keer mee, want als de handel loodsen vol IH onderdelen heeft liggen en er is weinig vraag naar, dan gaan ze echt niet nog meer inters slopen.
en alles maar opgeknapt wordt is het niks bijzonders meer zoals ik al zei. jij hebt bv een mooie opgeknapte 644, als ik op een oldtimer festival ben en ik heb 2 of 3 644's gezien, dan vind ik dat mooi, als er 20 staan dan bekijk ik de eerste 3 en de andere 17 geloof ik dan wel en loop ik verder want ik wil ook andere merken en types bekijken.
1046
Quote @walker1:
en alles maar opgeknapt wordt is het niks bijzonders meer zoals ik al zei. jij hebt bv een mooie opgeknapte 644, als ik op een oldtimer festival ben en ik heb 2 of 3 644's gezien, dan vind ik dat mooi, als er 20 staan dan bekijk ik de eerste 3 en de andere 17 geloof ik dan wel en loop ik verder want ik wil ook andere merken en types bekijken.

das dus ook de rede waarom ik een 1046 heb en een 654, onderdelen zijn er ook wel , maar lang nie zoveel in aantallen gemaakt , die types
chucky5o
Heeft iemand een zonnedakje van fritzmeier wat ie kwijt wil? Of een hele cabine voor een mooi prijsje?

« Terug naar discussielijst

Wil je reageren op deze advertentie?

Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (dj52). Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan

REACTIES
22
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0