Beste Tractorfans!
Ik heb een aantal vragen waarbij ik jullie hulp hopelijk goed bij kan gebruiken.
1. De stuurbekrachtiging werkt niet naar behoren, hij stuurt soepel naar rechts maar naar links gaat hij super zwaar.. Waar kan het probleem zitten?
2. Trekker start alleen als je hem voorgloeid, zowel bij koude als warme motor..
Ook rookt hij blauw bij volgas en maakt een ploffend/stotterend geluid..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Bedankt alvast!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 96 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik heb hem hier staan voor eigenlijk alleen de stuurbekrachtiging, de eigenaar zegt dat hij geen olie verbruikt en niet rookt. Toen ik er mee naar huis reedt rookte hij niet maar maakt wel een beetje een ploffend geluid. Eenmaal thuis heb ik de de uitlaat er af gehaald en even volgas gegeven. Nu was het ploffen duidelijk hoorbaar en ineens blauwe rook, met demper geen rook..
Okee, alsof een cilinder het niet goed doet dan? Misschien verstuiver niet helemaal zuiver meer?
Dat zal nog best is kunnen, zag namelijk wel dat 1 verstuiver wat diesel lekt
succes!
ps is het veel blauwe rook?
Het is een luchtgekoelde MWM motor toch ?
Pas maar op dat de koppakking niet lek is , dan brand je zo een stuk uit de kop.
Welke stang bedoel je..? Alles lijkt vast te zitten. Nee het een watergekoelde 4 cilinder
Verstuivers kan ik inderdaad even testen, de blauwe rook is eigenlijk alleen bij volgas. Halfgas geen problemen, ook niet ploffen. Zodra ik hem volgas intrap dan ploft hij behoorlijk en blauw roken
Ik moet toch de kleppen nog stellen, dus kan zou ik is kijken hoe en wat
Stuurbekrachtiging of hydraulische besturing (met orbitrol)?
Slecht starten:
Ook ik denk (zeer)slechte verstuivers die straaltjes diesel geven in plaats van (licht ontvlambare) nevel. Het schijnt ook het ploffen te veroorzaken ( De dikke brandstofdruppels ontbranden alsnog na de ontbranding van de 'goede'nevel tijdens de arbeidsslag).
Dan zal ik het dus bij de verstuivers moeten zoeken.
Ik denk hydraulische besturing. Wat houdt ''Orbitrol'' in?
Til de trekker op van voren en stuur de wielen eens door aan de wielen te trekken.
Gaat hij dan ook zwaar de ene kant op en licht de andere kant op.
Bij dit type zit er gewoon een stuurhuis op, stuurstang loopt dan helemaal naar voren zegmaar. Voor de motor zit het hele gebeuren, zoals de cilinder ect
Dit ga ik morgen proberen!
Ik zal morgen het luchtfilter is controleren!
Ik heb de voorkant opgekrikt om te kijken of hij dan nog steeds zwaar stuurt. Naar links stuurt hij nog steeds zwaar, wat mij wel opvalt is dat hij vanzelf naar rechts stuurt.. Dit kon ik onder het rijden ook al merken. Zodra de wielen naar links staan of in het midden en ik laat het stuur los, dan gaan de wielen vanzelf helemaal naar rechts.. Als de trekker uit staat stuurt hij eigenlijk nog het beste haha
Blijft het stuur dan 'gewoon' staan of draait het dan mee?
De aandacht zal richting de orbitrol ("Het hydraulische stuurhuis") moeten gaan (slijtage/inwendige lekkage).
Nee, het is geen hydraulisch stuurhuis..
Het stuur draait dus gewoon mee