Beste TF'ers,
Ik heb een drukloos retour nodig op mijn Zetor 6718 ivm de bediening van de veldspuit, een Sieger.Op mijn profiel staan drie foto's daarover: foto1 van de Zetor met nummers 1, 2 en 3 in rood. Foto2: als foto1 maar dan gedetailleerder, met nummers 1 en 2. Foto3: Sieger.
Vraag 1: welke dop moet ik nemen voor de drukloos retour? Op foto1 is dop1 verbonden met het enkelwerkend ventiel. Ik neem aan dop2?
Vraag 2: waar dient dop3 voor?
Vraag 3: welke slang van de Sieger wordt aangesloten op de "druk" en welke slang op de "retour"? Of maakt dat niet uit.
Groet, Wortelboer
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zetor 6718 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Niks te danken, je kunt gewoon de link van die fotos kopiëren en plakken in je bericht zoals hierboven dan volgen de fotos automatisch.
Hebben vroeger ook nog zon spuit gehad, soort beginnende nostalgie
De slang aan de kant van het overdrukventiel op je ventielenblok hoort op de "druk" van de trekker.
Kun je op foto3 ook aangeven of dat de linker of rechter slang is? Ik ben niet zo'n techneut.
Drukloze retour voor een lekleiding van een hydromotor bedoel je ?
===edit: Ik zie dat er bij jou maar 1 leiding aangesloten is ? Op stop 2 kun je nog een leiding aansluiten zodat je m dubbelwerkend kunt gebruiken
En de vuldop? Is dat nr 3 van foto1? Dus zou ik daar de drukloze retour op moeten maken?
Er zit standaard een dubbelwerkend ventiel in, met zweefstand op standje 2 van voren, neutraal op 3 van voren. helemaal naar voren is druk op de ene uitgang, helemaal naar achter is druk op de andere uitgang.
Als dat bij de andere trekker zo werkte, hoef je dus alleen op poort 2 een extra leiding met snelkoppeling te leggen.
Als je m niet kwijtgeraakt bent zit er een blokkeerknop bij om de hendel te blokkeren in de ene stand om constant olie te houden, ik zet m altijd naar voren. Als je dan het hendeltje iets naar buiten drukt kun je er langsheen naar de neutraalstand of om olie op de andere uitgang te zetten, zonder dat je de knop telkens los en vast hoeft te draaien.
Ja. De 12 serie had een extra draadgat in het hefdeksel waar hij binnen kwam.