Hallo,
mijn 3130 heeft 2 weken stil gestaan omdat ik de brandstofpomp moest laten reviseren en nog wat dingen. toen ik hem weg zette deed de hef en de fronthef en de stuurbekrachtiging het nog. na die 2 weken(vandaag) wilde ik test rijde. maar toen kwam ik erachter dat de hydrauliek niks meer deed. hoe kan dit?? zit er ergens een kraantje waar ik per ongeluk tegen aan gestoten heb? ik hoor het graag.
m.v.g. john deere 3130
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
1. Pomp in bak wordt gevoed door pomp aan voorzijde trekker (aangedreven door krukas). Aan de rechterkant van je motorblok lopen leidingen/slangen die de olie van pomp 1 naar pomp 2 brengen. Heb je geen slangen/leidingen dichtgedrukt?
2. Onder aan je bak hangt een ronde pot met daarin een filter. Als er veel rommel in je bak zat kan dat na twee weken zijn neergeslagen en het filter laten dichtslaan. Als dat zo is is er meer aan de hand, want die rommel hoort er niet.
3. Aan de rechterkant van de trekker zit een voorkeursventiel die zorgt dat bij bediening van hef stuur voldoende oliedruk houdt. Deze kan vast zitten of defect zijn.
In alle gevallen nu niet gaan rijden (voor zover dat kan) want als je stuur en hef geen olie krijgen kan het zijn dat de hi lo ook geen olie krijgt. Die wil je niet stuk hebben.
ik heb de tank eraf gehad(dicht bij de pomp) en voor de rest niks. optie 1 zou wel kunnen denk ik ja. en waar zit het voorkeursventiel precies dan.
@3130ls
waar kun je het peil aflezen ik kan niks vinden alleen 2 pluggen op de achteras. en bij de vuldop zit ook niks
Ventiel zit van achter gezien rechts onder de trekker. Maar kijk eerst maar eens naar de voorkant denk ik.
De aanzuigzeef zit ook aan deze zijde.een stop waar je met een ratelsleutel in het vierkantje kunt duwen.Deze losdraaien ,daarna komt de veer met daaraan de ronde rechte langwerpige zeef.En ja....dan gaat je achterbrugolie er wel uit.Succes!