Hallo,
Mijn Ford 2000 ben ik aan het opknappen, maar nu wilde ik kijken of hij nog liep, omdat hij een aantal jaar stil gestaan heeft. Maar nu hoor ik de startmoter klikken , hij slaat dus niet aan. Ik probeerde aan de v snaar te trekken om te kijken of er wel beweging in zat, niet dus. De motor bleek dus vast te zitten:( met de andere trekker heb ik hem aangekoppeld en vervolgens weggetrokken en hem toen in de versnelling gezet om te proberen dat door de wielen de motor wordt gedraaid. Maar vergeefs de wielen bleven gewoon geblokkeerd staan als ik hem in een versnelling zette.
Nu is mijn vraag, weet iemand hoe je een motor die vastzit weer draaiend krijg?
Ik hoop dat iemand dat weet want dan kan ik verder met de ford!
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heeft de trekker al die tijd buiten gestaan of binnen?
Ja, en als die hond 'goed loops' is, dan blijft ie stilstaan.
Inmiddels blijkt dat Ford 2000 Ruben de trekker lopend (!) heeft weggezet.
Onlangs op T.F. een zelfde soort topic. Daar bleek dat na demontage van een voorlader de bevestigingsbouten weer ingedraaid waren en daardoor het vliegwiel vastklemden.
Heb jij wellicht ook zoiets gedaan?
Zo gek was het niet om de bevestigingsbouten weer terug te doen.
In welke versnelling heb je geprobeerd de motor los te slepen?
De motor is niet toevallig stuk gevroren wegens het ontbreken van vorstbescherming in het "koelwater"? ( Motorolie en koelvloeistof zijn normaal op peil? ).
Of, er kan tijdens de stilstand inwendig iets doorgeroest zijn waardoor de motor vaster zit dan we nu denken (Of zelfs een cylinder die boven de zuiger gevuld is met het 1 en/of ander vloeistof/drab en daardoor ronddraaien wordt geblokkeerd). Ga dit goed na A.U.B..
Je kunt in de hoogste versnelling nogmaals proberen.
P.S.: Wees bij deze sleeppogingen er wel van overtuigd dat de koppelingsplaat niet vastgeplakt zit! Anders stopt de trekker niet (wel door uittrekken stopknop overigens).
Niet per definitie aannemelijk dat daar nu de oorzaak in zit.
Draai de verstuiverleidingen iets los (bij de verstuivers) en controleer al doorstartend of er brandstof komt.
P.S.1: Ga uiterst schoon te werk met losnemen van verstuivers(leidingen). Die dingen zijn gemaakt om alleen zeer zuivere brandstof te verwerken. Geringe vuildeeltjes kan de verstuivers beschadigen!
P.S.2: Hoe heb je nu de motor 'los' gemaakt?
Als je de verstuiver leidingen los hebt.
zo niet plunjers vd inspuitpomp vast zitten
Dat is een erg sombere diagnose. Wellicht zit er een simpele luchtbel in het systeem (ontluchten) of heeft de dieselbacterie met z'n drab de boel dichtgezet.
Bij langere tijd van stilstand , kan er condens boven bij de plunjers komen.
Dan kan er iets roest op de plunjers komen, waardoor deze blijven hangen in de bovenste stand
(lijnpomp)
We hebben de motor losgemaakt met een grote sleutel op krukas en toen flinke buis erop en toen kwam hij weer losser , daarna nog achter de trekker gehangen om hem helemaal los te maken en is ie weer los. Maar start hij nog niet, dus waarschijnlijk verstuivers, die zijn ook al aardig oud namelijk maar die krijgen we er nog niet uit