Hallo,
Ik heb een vraag betreft olie.
Nu ongeveer een maand terug heb ik het olie -en brandstoffilter van mijn Ford 2000 vervangen. En uiteraard tegelijk voorzien van verse olie.
Maar nu is het volgende aan de hand,
Als ik nu een tijdje volgas rijdt dan komen er allemaal druppeltjes olie uit de uitlaat, waardoor ikzelf helemaal onder de spatten kom te zitten.
Ook is het nu als de trekker lang stationair draait, en vervolgens weer gas geeft, en dan een grote rookpluim ontstaat. Dit lijkt mij verbrande olie?
Wat kan er aan de hand zijn?
Graag lees ik een helpende reactie
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Cilinder op druk en de klepveren per cilinder eraf nieuwe rubber er aan en weer monteren Suc6.
histoparts.com/nl/webshop/…
De kleppen op tuimelen zetten de verstuiver er uit een beetje luchtdruk er in door het verstuiver gat klepveren losmaken en verwijderen rubber vernieuwen en weer monteren de boel. Suc6.
"S.A.E." is de visositeitsindex. Het zegt iets over de dikte van de olie. In dit gevan 10 W 40, ofwel S.A.E. 10 W 40. ((Voor jouw Ford 2000 niets mis mee).
kroon-oil-shop.com/sae-oil/
Daarbij geef je aan minerale olie te hebben gebruikt. Ook hiermee is niets mis.
Synthetische ("kunstmatige" ) olie is bedoeld voor veel jongere moderne motoren. (en staan er om berucht pakkingen en afdichtingen van oudere motoren aan te kunnen tasten).
waarom zou je eigelijk de cilinder op druk gaan zetten als je hem ook gewoon boven kan zetten?