Illustratie van:

Deutz D5506 - keerring steeds verrot

Goedendag forumleden.

de keerring van mijn hydrauliek pomp gaat steeds verrot binnen een 10 minuten zit al mn hefolie in mijn carter.
wat kan de oorzaak zijn? er is waarschijnlijk bij de vorige eigenaar een dubbelwerkend ventiel bij gezet. zou de oorzaak kunnen zijn dat het ventiel misschien een gesloten center heeft?

alvast bedankt,

Harmen

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste ZitmaaierHarmen: Als de pomp na 10 minuten op volle druk al lek gaat lijkt me de pomp op zichzelf ook niet best meer.

Maar je hebt deze trekker al een tijdje. Werd dan voortdurend al de oliestroom 'ergens' geblokkeerd?
zitmaaierharmen
Nou dat snap ik dus niet want als ik mijn hydrauliekventiel bediende dan ging die zwaarder lopen maar dat zou die dan al constant moeten doen. de keerring is al twee keer de binnenrand naar buiten gekomen.

bedankt voor de reactie

Harmen
Het lijkt op een versleten pomp.
De olie die lekt langs de tandwielen geven een grote druk op de keerkring en de keerkring is niet gemaakt om 140 bar tegen te houden.
3130ls
Als het een tandwiel pomp is heb je grote kans dat de pomp zelf versleten is.dan is hij ook niet meer dicht te krijgen.
Deutz Hedel
Zet er maar een nieuwe pomp op is het probleem opgelost.
Succes
zitmaaierharmen
Bedankt voor jullie reacties.

maar zonder dat ik mijn hydrauliek ventielen bediende of hef was het al gebeurd dus in theorie weinig druk op de pomp toch? en dan heeft die vorige keering het alsnog wel lang uitgehouden want die heeft tot laatst toe langzaam gelekt.

Harmen
Welgerap52
Heb je wel een orginele keerring gebruikt? Of een universele? Die kunnen niet tegen geringe druk!
En als de pomp er goed uitziet kan je er een nieuwe afdicht set in zetten!
Maar meestal is een nieuwe pomp het beste! Kost ongeveer 200€ en dan is het goed!
zitmaaierharmen
Ik heb de pomp bij het mechanisatie bedrijf gebracht hun weten wat ze moeten bestellen lijkt me. ik heb de pomp nog uitelkaar gehad maar zag er nog goed uit allemaal. het is een casappa pomp.

Groeten Harmen
RPCounty
Wil je t juiste antwoord eigenlijk wel horen? Die pomp is gewoon exit. Elke cent die je er nog in steekt is gewoon weggegooid. Als een pomp steeds de keerring er uit drukt zit er gewoon te beel ruimte tussen de pompas en de bril
Conclusie...gewoon vervangen. Maar dat is al een paar keer aangegeven
zitmaaierharmen
Oke duidelijk. bedankt voor de reacties allemaal!
Groeten Harmen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D5506 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
8