Dag mensen. Kheb een vraag. Sinds van de week een international 654 er bij gekocht. brandstoffilters vervangen + verstuivers gereinigd. Nu is nog steeds het zelfde probleem dat ie slecht start. je moet m aan slepen. blokje loopt als een zonnetje als ie loopt. geen lawaai of carterdruk. Hij is gigantisch traag op het gas. hij krijgt diesel want hij rookt zwart. ook heb ik de leidingen losgedraaid om te kijken of er idd diesel uit kwam. dit gebeurd dus wel. hij slaat ook gigantisch hard in het luchtfilter. je hoort hem echt klapperen. het lijkt net of ie de brandstof te laat krijgt of wat dan ook. dat ie de slag juist afremt. iemand hier ervaring mee?. tis gewoon een bosch roterende pomp. iemand weet waar ik naar kan kijken of proberen? heb de stopzetter al bijgezet om m iets meer gasolie te laten geven maar reageerd hier niet op.
Ik lees het wel. alvast bedankt voor jullie reactie
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 654 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
kan er dan een klep slecht zijn ... dit zou je dan toch altijd horen als hij draait denk ik. Zelf ook al verbrande, kromme en andere soort kleppen gezien en toen was het altijd te horen aan de motor.
Als de vorige eigenaar er ook problemen mee had en hem dikwijls op start pilot of wat ook voor soort ether heeft gebruikt, dan zou er inderdaad wel eens iets aan de kleppen kunnen zijn. Maar het is vreemd dat hij draait als een zonnetje.
De verstuiver zijn getest geweest met een testbank ? Levert de pomp voldoende brandstof ? Want eenmaal een diesel gestart is kan hij inderdaad wel perfect draaien, maar kan je druk om te starten nog altijd te weinig zijn.
Zit hier ook een opvoerpompje op ???
Grt Rik
Ik denk dat (naast 'een hand vol' slechte verstuivers) de koppakking er ook bij jouw inter uitligt.
tractorfan.nl/topic/66865/
Aansleept. Bedankt he! Gr rik
Logische verklaring daarvoor is dat je (waarschijnlijk) in ieder geval 2 cylinders hebt met veel te lage (start)compressiedruk als gevolg van een lekke koppakking (tussen deze 2 cylinders) en dat de andere 2 cylinders een slechte verstuiver hebben (en/of gecombineerd met lage compressie door slijtage).
Grrrrrrrrrr Rik, voordat je z'n kop deraf trekt moet je er eerst wel zeker van zijn dat het ook werkelijk de koppakking is A.U.B..