Illustratie van:

Fordson Major - brandstofpomp keerring en timing pomp

Er is al veel geschreven over brandstofpompen en de timing daarvan maar mijn antwoord zit er niet bij.
De keerring van de aandrijfas lekt en daar heb ik nu een nieuwe voor. ALs ik de markeer hoe aandrijfas nu op de motor zit en exact zo weer terug plaats komt het dan goed? Of ga ik dan nat?
Zijn er verder nog dingen die jullie aanraden om te vervangen nu de pomp er straks toch af ligt?

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Dan komt dat goed, als de motor nu goed loopt is er niets aan de hand.
Het vliegwiel op de juiste streep draaien en kijken of de pomp dan ook op het streepje staat.
JCB3
Ok top, dan gaan we ervoor een dezer dagen.
Landini 6500
@old man jose en voorste kleppen los,anders de motor nog een slag draaien
old man jose
@Landini 6500 Als beiden op de streep staan, zijn ook de voorste kleppen gesloten dus.
Landini 6500
@old man jose motor draait 2 keer zo snel dan de brandstofpomp
old man jose
@Landini 6500

Dus er kan maar eenmaal de juiste timing zijn.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
6