Graafmachine-ramt-bewegwijzeringsbord

Doosan mobiele graafmachine ramt bewegwijzeringsbord in Veldhoven(NB).

Deel dit topic

Reacties

Max Deeleima
Ongetwijfeld ligt de schuld volledig bij het bewegwijzeringsbord. Tenslotte ligt het hier nooit aan de trekkerchauffeur/machinist.
Mengeledriver
Zonde van die kraan! Aan de voorruit te zien heeft de chauffeur ook n beste klap gemaakt....
Boemrang
@Max Deeleima Het is toch het bewegwijzeringsbord te laag of de giek te hoog.... 😛
Wimsumar
Beste ArnoFendt (e.a.): Is de weg net nieuw (aanzienlijk hoger) geasfalteerd waardoor de vrije doorgang kleiner is geworden (dan mogelijk normaal voor deze kraanmachinist) ?
boegie
Wat is dat ook voor een gigantische constructie dan?
Mengeledriver
Quote @Wimsumar:
Beste ArnoFendt (e.a.): Is de weg net nieuw (aanzienlijk hoger) geasfalteerd waardoor de vrije doorgang kleiner is geworden (dan mogelijk normaal voor deze kraanmachinist) ?

Naar het schijnt is er circa 25 centimeter extra asfalt boven het bestaande wegdek gekomen.
Max Deeleima
Quote @boegie:
Wat is dat ook voor een gigantische constructie dan?

Het is zo gigantisch omdat je het dan eerder ziet 😄
jd4050
@Mengeledriver

Dus die waarschuwing van 4,10 klopte niet meer?
Max Deeleima
Quote @Mengeledriver:
Naar het schijnt is er circa 25 centimeter extra asfalt boven het bestaande wegdek gekomen.

Asfalt ziet er nog wel erg mooi uit, dus wat dat betreft lijkt het mij geen oude weg, maar als ik de foto's goed bekijk, zie ik onkruid langs de stoepbanden, dus die staan er al wat langer, ook dat bord zit onder de groene aanslag en staat er ook al even. Als er 25 cm asfalt bij gedraaid was, dan lag de hele weg nu hoger dan de bovenkant van de stoepband.
Mengeledriver
Haha dachten jullie dat ik serieus meende dat er 25 cm bij geasfalteerd is 😃 Ik reageer alleen op Wim z'n scherpe blik op de zaak.
ArnoFendt
@Wimsumar
@Mengeledriver

De situatie is zo'n jaar geleden daar wel veranderd, maar geen idee of dat de beschikbare hoogte kleiner is geworden. Normaal gesproken zou er zonder aanduidingen een minimale hoogte van 4 meter dienen te zijn, lijkt mij,
Max Deeleima
Quote @ArnoFendt:
De situatie is zo'n jaar geleden daar wel veranderd, maar geen idee of dat de beschikbare hoogte kleiner is geworden. Normaal gesproken zou er zonder aanduidingen een minimale hoogte van 4 meter dienen te zijn, lijkt mij,

Als het al een jaar geleden is en de doorrijhoogte klopt niet, dan was er veel eerder iets tegenaan gereden, op een drukke weg duurt dat geen dag.
Wimsumar
Beste MengeleDriver:
Quote @Mengeledriver:
scherpe blik

Voor de kraaneigenaar kan het aan te raden zijn of de doorrijdthoogte klopt zoals aangegeven. Zo niet, dan heeft hij een punt.
bartjuh
Rijd ook regelmatig met een volvo ew140b met knikgiek. maar deze is in transportstand hoger dan 4 mtr. dus kan hij niet de schuur in in transportstand. dus misschien was deze ook wel net 15cm hoger dan 4mtr
Mengeledriver
Onze Doosan DX140 is met bak en knikgiek helemaal in, steel dus rechtop gewoon dik onder de 4 meter. Ideaal is dat.
Boemrang
@Mengeledriver Maakt allemaal niet uit, er is iets goed mis gegaan en de verwachting is toch dat de giek te hoog stond....
eddyscania
Op dat traject rijden meerde vrachtauto`s per dag en die raken nixs.......die zijn ook niet altijd onder de 4 mtr...........
Favorit614
De minimale doorrij hoogte is in Nederland 4 meter, TENZIJ het anders is aangegeven.
fendt308-driver
Machinist ligt wel mooi in het ziekenhuis.... Heeft een gat in het raam gekopt :|
eddyscania
Quote @fendt308-driver:
Heeft een gat in het raam gekopt

ja dat is minder...........beterschap voor hem......
boerontour
Twan zal volgende keer wel iets beter opletten misschien.....
erik9831
Is hier in Leuven ook zo een brugje ...

Staan duidelijk overal verkeersborden met een maximale hoogte, stonden palen met kettingen aan, bijna alles wat te hoog is zou het moeten zien ...

Paal met kettingen: omvergereden door een kraan en heeft er een maand aan de kant gestaan omdat zijn papieren niet in orde waren voor uitzonderlijk vervoer. Zelfde firma heeft op 2km van die plek ook al eens een trein laten ontsporen.

Vrachtwagens staan er dagelijks voor om opnieuw te keren (moeilijke plek ook om te keren) wekelijks of toch zeker maandelijks zit er wel een trucker onder vast ... Vorige week woensdag 3 trucks achter elkaar die moesten draaien ...

Staat in zulke kranen, zoals deze hier, geen veiligheidsgordel ? Zo een klik gordel is niet de oplossing, maar blijkbaar had hij hem toch niet aan.
Snaky Bill
Ik denk dat Twan zat te teksten en daar door de wegbewijzering niet zag met z`n mollen vanger.
Boemrang
@atlaspower Sorry, maar om nu de link te plaatsen met de persoon gaat eigenlijk wel wat ver...
Gezien zijn privé leven mag dit wel verwijdend worden....
ArnoFendt
@atlaspower

sorry joh, ben het met @Boemrang eens, dus heb ik jouw reactie verwijderd.
StevenBomers
Heb het hoofd van die man gezien.. Hij mag blij zijn dat ie nog goed bij kennis is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
0