Goedemiddag,
Ik heb een probleem met mijn 1630. Bij het afsluiten van de hef begint deze enorm te schokken en te trillen. Dit word op een gegeven moment zo erg dat hij niet eens meer van de grond komt.
Ik dacht dat het aan de hydropomp lag, deze os gerenoveerd maar het probleem blijft als ik de trekker voor langere tijd gebruik.
Moet ik ergens iets stellen of word de olie gewoon te heet?
Bij voorbaat dank dank,
Aerjen van den Akker.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 1630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
of een probleem in je lagedruk systeem of je afdichtingen van het hefdeksel lek. Meten is weten
Heb er vandaag weer mee gewerkt na een uur maaien begint het opeens weer. Hydrologische pomp blijft koel maar de achterbrug en het filter worden loei heet.
Ik rij maar rustig en maak niet meer dan 1500 toeren.
Wat voor ding?
Voorop gesteld dat ik het mooi vind dat je zelf je trekker probeert te repareren en niet meteen maar wegbrengt om dure rekeningen te voorkomen maar helaas maak ook jij de fout de vele hier maken. Iets repareren of vervangen de je pas NA een juiste diagnose is gesteld. Nu heb je blijkbaar de pomp laten reviseren voor een bepaald bedrag en blijkt de storing er nog te zijn dus zeer waarschijnlijk was een pomp revisie niet nodig. Zoals er een paar hier al aangeven eerst even wat dingen doormeten.
Kun je ook aangeven wat&waar precies ? En de waardes ongeveer?
Op aanraden van hem zijn de pomp en de filters vervangen.
Er zitten geen boekjes bij en deze zijn online ook niet te vinden. Ik heb de apparatuur om druk te meten maar dan moet je wel weten waar je het aan moet sluiten en war de druk moet zijn.
Het leek mij ook dat hij gewoon geen olie kreeg door een slechte pomp of een verstopt filter.
Enig idee hoe het kan dat hij zo warm word? Zelf de stuurkolom word zo heet dat je hem bijna niet kan vasthouden.
heb er met die van mij ook last van dat die warm word is standaard
over die hef en het meten
het meten doe je naast je schakelpoken mocht er een cabine zoals bij mij op zitten moet je de bovenkant er af halen (de verhoging bij je schakel poten) dan kan je een meter op de zijkant van de deksel doen met een slangetje de pomp moet dan rond de 8 a 10 bar zitten
een hydraulisch inschakelbare aftakas en een stuurbekrachtiging