Hallo,
Weet er soms iemand hoe het komt dat ik de ene breekbout na de andere heb met mijn 276? ik rij in eerste versnelling met een ford 5000 op 1900 toeren.
Knopers gaan echter perfect. maar komt er een klein pakje hooi in dan breekt de bout gelijk af.
Valt niet meer mee te persen.
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zodra er druk op de wagen komt gaat het mis.
Wat te denken van de lagering van het vliegwiel op de as? Als het vliegwiel ruim op de as zit, slingert deze ook constant. Hierdoor sneuvelen de breekbouten ook sneller.
Het komt idd wel eens voor dat die bronzen bus uitgeslagen is mede als de hierboven genoemde busjes voor de breekbouten.
Draai je de breekbouten (te) strak vast?
Het vliegwiel zal altijd iets speling op de as hebben. Als de breekbout te strak zit, dan krijgt deze bij iedere omwenteling een 'tik'.
Hebben de kruiskoppelingen in de aftakas grote slijtage/speling? Daar zou de breekbout ook 'moe' van kunnen worden.
Sorry, mijn reactie was ook bedoelt voor de "enige echte" topicvraagsteller.
En een halve maan spie zegt mij niets