Illustratie van:

International 323 - Wisselstroom dynamo opbouwen tips gevraagd

Beste tf-ers,
Al enige tijd ging het accu lampje niet meer uit na het starten, en vanmiddag fikte de spanningsregelaar uit.
Nu zit ik te denken om er maar meteen een wisselstroomdynamo op te zetten.
Wie heeft dat al eens gedaan en weet het juiste type ivm ampères, beperkte inbouwruimte, poulie diameter etc ?
Graag verneem ik jullie tips !
Groet Looman

Deel dit topic

Reacties

IH214d
Ik heb bij een 439 gewoon een dynamo van een middenklasser opgebouwd, zelf een beugeltje en een spanner voor gemaakt.
is prima te doen.
Perfect
Je moet opletten dat je een dynamo gebruikt waar de spannings regelaar al in zit.
Doe je dat niet dan zal deze stationair mooi 14 volt laden .
Ga je gas geven gaat hij gemakkelijk 20 geven of meer.
Dan kookt je accu snel , pas hier over een topic over gezien.
Perfect
Ooh vergeten. Het vermogen van je vervangende dynamo maakt niet heel veel uit.
Een zware is zeker niet slecht , maar een lichte geeft nog altijd meer dan een gelijkstroom .
looman
HIer ff een berichtje hoe het opgelost is: uiteindelijk heb ik de originele dynamo laten repareren, en daarbij een nieuwe elektronische regelaar opgebouwd. Dit kreeg ik als advies van een oude rot in het vak. Hiervoor was ik een paar tientjes duurder uit dan een wisselstroomdynamo. Voordeel is dat geen mechanische aanpassingen nodig zijn, en dat plaatwerk/uiterlijk origineel kan blijven.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 323 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
2