Beste,
Weet iemand hoe je weet welke Accumulator, stikstof je moet hebben of kiezen?
ik ben bezig met een kipkar van 10ton te bouwen, ik heb 2pistons van elk 3ton op de dissel maar weet iemand welke
Accumulators je dan moet hebben om vol en leeg te veren de belasting op dat punt is 3181kg. (granit-parts.be/product/Hydrauliek/…)
kan iemand mij a.u.b helpen
mvg,
ilja
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dan zul je eerst moeten berekenen hoeveel kracht er op de cilinders komt te staan en wat de maten van de cilinders zijn.
meerder loonwerkers kunnen deze info zelf niet geven.
Maar waarom wil je leeg ook veren? Daar merk je bijna niks van met zo'n lichte kipper. Als je alleen vol wilt veren kun je het met 1 accumulator doen.
waarom zou je klappen krijgen.
zoals de oude type veenhuis kippers
de bedoeling is om de kar niet heel de tijd achter je zitten te springen.
krampe.de/technik/anhaengung.php/…
demmler-fahrzeugbau.de/Landwirschaftliche-Fahrzeug…/produkt_bilder
landbouwmachines.sr-schuitemaker.nl/de/produkte/…
Ik denk dat een rond stoot/veerkussen de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing is.
en het blijven springen zal wel meevallen , anders zou veenhuis het niet zolang hebben toegepast
Doordat de druk in de accumulator te hoog is perst deze zich weer helemaal leeg met veren, waardoor de zuiger van je cilinder blokkeert tegen de olie aan stangzijde.
Misschien veert hij wel goed met volle bak? Het mooiste is 2 accumulators met verschillende drukken. Mijn ervaring is dat je ze op 40 en 50 Bar moet zetten, maar dat hangt weer af van de afmetingen van je cilinders tov de accumulators.
eerst ging ik deze bladgeveerd maken zoals bij dezeure maar het komt even duur uit als met cilinders te werken.
Dat is er toch vrij eenvoudig op te maken, lijkt mij, t-stukje, kraantje en een stukje slang naar de dichtstbijzijnde retour. Of zie ik dat fout?
Kunnen ze dan ook een deel uitgeschoven gemonteerd worden wanneer de disselboom in "ruststand" staat? Want met belading moet de zuiger naar binnen kunnen om de olie op druk te kunnen brengen en zo de accumulator te laten werken.
De totale "demperslag" dus het totaal wat de zuiger in en uit moet zal afhangen van de inhoud van de accumulatoren en diameter van cilinders. Dit is denk ik bepalend voor de lengte van de cilinders?
zelf hebben we allemaal 1 assers maar die springen als gek achter je daarom zou ik dit systeem maken this toch voor de zelfde prijs als bladveren.
Als ik jou uitleg lees dan krijg ik het idee dat je demper met een hydrauliek slang op de trekker wilt aansluiten om ze de kipper te stellen?
Dan met een kogelkraan ertussen zodat hij niet wegzakt?
Ik denk dat ik je niet goed begrijp, want het lijkt me geen goed idee?
Misschien is het gebruik van (holle) rubber dempers wel het eenvoudigste en goedkoopste?
en het systeem werkt wel, heb het systeem afgekeken van de dezeure hakselwagens, en zien werken.
Was dat daar niet gewoon een hydraulisch verstelbare knikdissel?
Oke.
is dit mogelijk zo een rubber?