Illustratie van:

International 844 S - Koelwater

Beste leden, Thuis heb ik een 844 s staan. Hierbij zie ik steeds onder aan de vooras het bij schommelpunt een druppel koelwater hangen. Zover ik kan zien, zijn de pakkingen en bouten niet nat. Weet iemand waar het misschien vandaan kan komen?

Deel dit topic

Reacties

inter 844s
misschien een klein scheurtje in de radiateur of de slang
Valtra-Fordpower
Het zou kennen, dat het overdruk slangetje afentoe drupt.
Dit slangetje komt bij de kacheldop vandaan. 😄
janhenk
Of de koppakking lek
looman
Leg eens een stuk karton onder de koeler/overdruk slang, kun je zien of het daar weg komt
inter 844s
Ja dat heb je goed
casekoen
Waterpomp tussen poulie en huis durft wel eens te gaan lekken -> pomp open en asje met dichting vervangen
kan ook zijn dat radiatorslanng niet afdicht of gewoon regenwater

bij één van deze toepassingen gaat het water naar beneden en loopt door een gat zo op je vooras
inter 844s
Ik heb ook wel is gehad dat ik zoveel overdruk had dat het der gewoon aan de vuldop er uit spoot maar toen sleutelen en bleek er scheuren in 2 bussen te zitten
nieuwe bussen der toen in gedaan

en nu loopt hij weer als een beer
Thies
Wat bedoelt men in 2 bussen?? Heb geen water bij de motorolie zitten. Hooguit wat het zou kunnen zijn eventueel een scheurtje in het aluminium beplating. Maar tot nu zie ik geen natte plekken aanwezig of loopsporen van het koelwater. Hooguit misschien toch iets van de overdruk. Maar ik ga jullie reacties proberen. Trekker loopt voor de rest prima. Starten en lopen!!!
Valtra-Fordpower
Bussen zijn zegmaar de cylinderwand, die vervangbaar zijn.
Case-maxxum
Klinkt raar maar proef het is als het heel zoet is weet je zeker dat het koelvloeistof is

kijk daarna alle slangen eens na de radiateur zelf of het nat is en dan kan het de pomp ook zijn los haalen nieuwe pakking er tussen en dan kijken of het verholpen is
14_Power
Waarschijnlijk gewoon een beetje koelwater wat via het overloop pijpje eruit komt, heb ik ook wel eens bij de 844s ,maar geeft in principe niks, zolang die niet extreem warm word heb ik dr geen last van, alleen als die flink heeft moeten werken.
takeuchipower
Wordt het koelvloeistof pijl in de radiateur ook lager??
Thies
Waarschijnlijk is het probleem opgelost. Een slangklem die niet meer goed dicht. Dat is de dikke slang vanuit het blok naar onderkant radiator. Heb er een nieuwe erop gezet. Slang is droog en zie geen druppel meer hangen. Een tip voor jullie allemaal vervang bouten, slangen en ringen als het los is geweest en zet geen oude zooi terug!!! Voorkomt een hoop werk. Motor loopt prachtig. Enigste revisie wat deze trekker krijgt is het ventielenblok en stuurcilinder. Volgende week de nieuwe banden: achter 16.9 R38 en voor 1000 x 16. Plaatwerk komt op een later tijdstip.
Machineman
Koelwater proeven...dat zou ik niet doen, zitten volgens mij geen fijne toevoegingen in....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
8