Beste,
Mijn motor heeft de laatste tijd veel last van carderdruk en verlies van olie via de carterdarm.Hierdoor heb ik gesloten om de motor te laten reviseren. Binnen enkele weken ga ik mijn motor laten reviseren bij een bedrijf die daar in gespecialiseerd zijn.
Ik had hierover enkele vragen :
Om de motorblok van het chassis te halen moet je hiervoor de bouten lossen rechts van het groene plaatje? (zie foto aub : tractorfan.nl/picture/928056/)
En wat kan ik verwachten van olie ?
Welke olie moet ik best aflaten om gemakkelijk te kunnen werken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen .
Alvast bedankt ,
Bert
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zoals anderen ook al schrijven, het is vaak niet nodig de motor uit de trekker "los" aan te bieden voor revisie.
Heeft dat 'gespecialiseerde bedrijf' een prijsindicatie gegeven?
Het is inderdaad wel handiger moest de motor op het chasis blijven staan. Maar het bedrijf had graag enkel de motorblok ontvangen.
Bij het inschakelen van de aftakas begint er iets te rammelen tussen de versnellingsbak en de motorblok. Dus ik vrees dat hij toch sowieso daar zal moeten opgemaakt worden. Mijn bedoeling is om dit(en eventueel de koppeling) ondertussen ook is na te kijken.
Hij verbruikt niet echt super veel olie. Maar ik vrees dat dit in de toekomst wel zou kunnen verslechteren. En in de uitzonderlijke gevallen weigeren te starten.
En nee ,als je de trekker normaal gebruikt ,dan word dat niet slechter.En op tijd je olie verversen ,daarbij behaal je de beste resultaten.
De 100-serie 3cylinder kan je niet voorgloeien. Als je een goede motor hebt start hij zeer vlot.
Dat slechte starten kan ook aan de brandstofpomp liggen.
De motor start altijd perfect zelfs als het koud is echter komt er toch te veel lucht en druppeltjes olie uit de carter ontluchting... olie verbruik is er praktisch niet
Zou ik hetzelfde probleem kunnen hebben als @matzzz hierboven zegt
Je kan me ook een pb sturen
Grt
Marc
Waarom probeer je het niet gewoon. Is maar even werk en het kan je een hoop geld besparen
Met startproblemen heb ik voorlopig nog geen problemen.
Maar dat er olie van tussen het kleppendeksel en de motorblok komt gelopen staat mij ook niet echt aan + het feit dat hij carterdruk heeft is ook niet echt ideaal.
Dit is dan ook één van de rede waarom ik hem zou laten reviseren. En ik vrees met enkel nieuwe kleppendeksels te bestellen en segementen dat het probleem niet opgelost is.Ik vrees dat de motorblok eerst zal moeten gevlakt worden.
Ik denk dat er wel voorgloeiweerstanden bestaan voor een Farmer. Ik ben ze toch al enkele keren tegen gekomen op het internet.
Maar zoals je al zei , als de motor nog in goede staat is dan hoef je dit niet te gebruiken.
Wat kan er dan zoal kapot gaan?
Ik veronderstel dat de chasis het zelfde is als een 108 of ben ik verkeerd? Of zijn de chasis/ onderdelen van een 103 lichter gemaakt?
Het hele blok gaat eraan als een of andere betweter eer met een sleutel aan gaat lopen rotzooien.
daarmee komt de rijsnelheid weer op het zelfde
Bedankt voor de informatie .