Illustratie van:

Ford 5610 - Hydraulisch systeem

Zodra de hydraulische pomp van onze Ford 5610 iets wordt ingeschakeld en de olie warm wordt verliest de tractor bergen olie.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Kan iemand ons helpen aan een goede instructie om aan het hydraulische systeem te werken?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste VC Haanstede: Met alle soorten van genoegen willen we op dit forum helpen. We kunnen echter vanachter toetsenbord/beeldscherm niet zien waar, wanneer en in welke mate de storing plaats vindt.
Nadere omschrijving A.U.B. (foto's, filmpje).
jammermaarhelaas
Komt de olie bij de snelkoppelingen voor de externe hydauliek / ventielen vandaan?

Dit is nog beter na te gaan wanneer je de rubberen afdichtingskapjes van de snelkoppelingen afhaalt, en daarna de slang met snelkoppeling van de machine insteekt.
Je kunt dan dus zien waar de olie langs lekt. Blijf hiervoor wel een meter uit de buurt van de koppeling wanneer je er druk op zet. En NOOIT met de handen/vingers gaan voelen waar de olie lekt wanneer er druk op het systeem staat of gezet wordt.
Er kan uit een koppeling die niet meer goed sluit ook olie komen wanneer je er geen slang op hebt aangesloten en er enige druk op komt te staan, zie uitleg hieronder.

Je ziet nu je de rubberen stofkap eraf hebt, per snelkoppeling een ronde ring uitsteken met een aantal ronde gaten erin. Dit zijn ingeschroefde snelkoppleingen.

Zie link:
kramp.com/shop-es/en/…

Deze hebben zelf een nylon O-ring waarop de snelkoppeling vanaf een machine af moet dichten. Deze nylon O-ring gaat na verloop van jaren lekken. Maar zal niet meteen heel veel olie langs laten zoals bij jou schijnt te gebeuren.

De inbouwkoppeling zit in zijn huis met 2 platte nylon ringen en 2 ronde O-ringen afgedicht. Misschien lekken deze (je ziet dan olie onder de inbouwkoppeling langs lopen).

Of, het afsluitklepje van de inbouwkoppeling gaat niet meer dicht (dit is het klepje dat door het pennetje wat je in het midden van de koppeling ziet zitten open wordt gedrukt wanneer je er een snelkoppeling van een machine in steekt).
Hierdoor kan er dus olie langsheen wanneer er geen slang op aangesloten zit en je er druk op zet, en ook wanneer er in de andere snelkoppeling van hetzelfde ventiel een slang zit waar via zweefstand olie af word gelaten.
Je kunt eenvoudig zien of het klepje nog afsluit door de ene met de andere te vergelijken, even in te drukken en kijken of ie goed terug komt in de zitting. Dit uiteraard bij een tractor waarvan de motor uit staat.
kromdiek
Komt de olie er aan de buitenkant ergens uit?
En als de olie heel snel warm wordt, zit dan het overdrukventiel niet vast, en kun je horen als de trekker stationair loopt of het toerental iets naar beneden gaat als je een hydrauliekhendel bediend?
Husqvarna
Hier vliegt nog wel eens een o-ring er uit bovenop die ventielen, is met imbus los te draaien.
VC Haamstede
Bedankt voor jullie reacties. Ik print ze even, ik verwacht zaterdag weer naast de tractor te staan en zal aan de hand van jullie tips en vragen een stapje proberen te maken.
Wordt vervolgd.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
7