Mc-Cormick D 217 - Mc Cormick d217

Hallo,

Ik heb een Mc Cormick Farmall d217, nu ben ik op zoek na een goedlopend motor blok. Weet mischien iemand ook waar ik die vinden kan? Of iemand nog 1 heeft liggen? Mij is verteld dat de d214 en d219 blokken ook op de d217 passen klopt dat? Mischien dat iemand mij hier verder bij kan helpen?

Alvast bedankt,
cormick-423

Reacties

IHC-power
Alle 2 cilinder blokken gaan wel passen, maar enkel het blok van de D-219 gaat identiek zijn (grotere boring dan de rest). Heel vlot vind je die blokjes niet, ze zijn nogal vorstschade gevoelig.
IH214d
Wat is er mis met het blok?
cormick-423
Vorst schade en hij moet worden afgesteld (brandstof) hij lekt niet bij de vorst schade. Maar ik dacht als ik voor een mooie prijs een goed fris blok krijgen kan zou dat ook kunnen.
IH214d
Waar zit de vorstschade? ik heb al eens een blok succesvol gelast. Is goed te doen.
cormick-423
Links voor net onder een koelkanaal,lassen is een optie. Maar dan moet ik de brandstof toevoer afgesteld worden.dat is een aardige klus heb ik gehoord.
IHC-power
@cormick-423 op die plek barsten ze vaak. Dat afstellen is nog wel te doen als je een beetje technische kennis hebt. Ik heb het al zat gedaan bij 2 cilinders. 😄
cormick-423
Ja met stelplaatjes is mij verteld e heb wat op internet gezocht
CormickWillem
Het afstellen is nogal een secuur werkje. Eerst de voorste cilinder afstellen en daarna met vulplaatjes de 2e.
IHC-power
@CormickWillem die vulplaatjes/shims zijn nodig bij beide brandstofpompjes. Het afstellen van de 2 pompjes ten opzichte van elkaar doe je met het regelstangetje dat de pompjes verbindt. Heb jij al een pompje gevonden?
CormickWillem
@IHC-power Pompje ligt bij een Dieselservice, en er wordt gerepareerd. Heeft lang stil gestaan en daardoor water schade. Komt wel weer klaar.
IH214d
Als je het blok wilt lassen, dan kun je het beste het hele blok van de vooras en bak afhalen, dan zoveel mogelijk kappen eraf halen en er ijzeren platen voor maken zodat alle gaten dicht zitten.
Dan een vuur stoken zodat je veel as hebt.

tegelijk beginnen met het blok warm stoken en telkens een stukje van een goeie cm lassen, en direct de spanning eruit kloppen. Ondertijd blijven verwarmen.
Als je klaar bent met lassen direct het blok in de hete as leggen en er pas weer uit halen als alle warmte weg is.

Lijkt overdreven maar als je het goed doet kun je de trekker weer volop laten werken zonder dat er nieuwe scheuren komen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 217 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!