Illustratie van:

Deutz D6006 - welke hydrauliekolie moet er in een 6006?

Hallo allemaal,

Welke hydrauliekolie moet er in een deutz 6006 van 73?
En hoeveel?

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

steyrlanzboy
@645tt dat probleem heb ik ook gehad met mijn
mc cormick d439 ik heb het aan de dealer gevraagt en die wist welke hydrauliekolie in mij D439 moest
Wimsumar
Beste 645TT: Dezelfde als in de andere trekkers die je in je fotoboek hebt staan (dit om uitwisseling van hydraulisch aangedreven/bediende werktuigen mogelijk te maken zonder dat verschillende soorten olie vermengd raken).

Alles wat een Deutz D6006 eigenaar/gebruiker moet weten:
(pdf blz nr 9 Hydraulieksysteem).

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
Deutz-oldie
@Wimsumar Kun je in een D10006 ook gewone hydrauliekolie doen? Ik weet dat er normaal motorolie gebruikt werd omdat de hele tractor dan maar 1 soort olie heeft ondanks dat de systemen gescheiden zijn. Het is inderdaad niet goed als je dan eens een werktuig bediend wat normaal met hydrauliekolie bediend wordt.
goeiedag eem
@Deutz-oldie gewoon de universele achterbrug olie erin doen die ook op de hedendaagse tractoren zit, heb je ook geen last met andere soorten olie door elkaar dan alleen maar dat soort olie, een 10006 haalt de olie uit de versnellingsbak, dus gewone hydrauliek olie is daarvoor aan de dunne kant
Deutz-oldie
@goeiedag eem Bedankt 😄 Wij hebben alleen geen hedendaagse tractoren, zou moeten passen met DX en daar komt hydrauliek olie uit de ventielen 😕
Wimsumar
Beste Deutz-OLdie:
Quote @Deutz-oldie:
gewone hydrauliekolie

Quote:
normaal motorolie

Quote:
1 soort olie

Quote:
Het is inderdaad niet goed als je dan eens een werktuig bediend wat normaal met hydrauliekolie bediend wordt.

Quote:
Wij hebben alleen geen hedendaagse tractoren

Het is dat je door de bomen het bos eigenlijk niet meer ziet wat betreft oliemerken en soorten. Met jouw ''niet hedendaagse'' Deutz-10006 zul je er niet zo gouw een buil aan vallen wat je in het hydraulisch systeem gebruikt. Een "one-size-fits-all" S.T.O.U.-olie (multifunctionele olie, die overal in kan) volstaat dan prima.
Iets meer opletten wordt het bij modernere trekkers, met remmen en lamellenkoppelingen in (versnellingsbak)oliebad.
Ook in de praktijk blijkt het lang goed te gaan. Immers, als iemand een nieuwe trekker in gebruik neemt, wordt meestal zonder er verder bij stil te staan werktuigen (met hydraulische functies) uitgewisseld die ook door oudere trekkers (of trekkers van buren) worden gebruikt.
Om maar te zwijgen dat ondanks zorgvuldig uitgevoerde olieverversingsbeurten bij de trekker de aanzienlijke hoeveelheid (oude) olie in machines en werktuigen 'gewoon' blijft zitten.
Deutz-oldie
@Wimsumar Oké, ik maak me dus eigenlijk iets te veel zorgen om niets. Er zal inderdaad wel niet zo gauw iets misgaan. 😄
Wimsumar
Beste Deutz-Oldie:
Quote @Deutz-oldie:
om niets

Het gaat niet om ''niets''! We worden in de praktijk echter voor onmogelijke situaties geplaatst. zo blijkt uit een ander topic dat momenteel gaande is dat bij een bepaalde serie FIAT-trekkers voor alle typen uit die serie 20 W 40 (S.T.O.U.) olie in het hydraulisch systeem wordt voorgeschreven op het type uit het topic na. Hierin zou 80 W 90 in moeten. Het is ondoenlijk vermenging te voorkomen.
Andersijds, met verbazing kun je soms in topics lezen welke oliedrab men soms aantreft in het hydraulisch systeem zonder dat er noemenswaardige schade is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
23