Een trailer heeft zaterdagochtend een flinke ravage veroorzaakt in Heeze.
Het gevaarte boorde zich in een huis aan de Ginderover, de doorgaande weg naar Someren.
De trailer hing achter een graafmachine, door onbekende oorzaak is de pen tussen de graafmachine en trailer losgeraakt en toen is de trailer losgeschoten”,
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wel spijtig voorval!
Ene Raaijmakers zo te zien
Maar dit soort combinaties zie ik wel vaker rijden, dat is gewoon een grondzeef of zo en die loader die de zeef moet laden neemt hem ook mee.
Hoe kom je daaar bij? Vrachtwagens hebben meestal een goede vangmuilkoppeling en daar hoef je niet met pinnen en splitpennen te klooien.
Je kan aan de buitenkant niet zien of de vangmuil deugt!
Dit zijn alleen al de gevallen die op film staan.
Misschien ook wat meer ervaring opdoen. Bij een vangmuil zit er altijd wel een verklikker waaraan je kan zien dat de pen goed zit.
Zo'n grondzee heb ik ook geregeld aan de kraan hangen
Aan ervaring heb ik geen gebrek. Die verklikker is geen garantie dat de vangmuil deugt want je kan er niet binnenin kijken. Dit probleem heb je bij een schotel ook.
Ben jij de zo een die de meeste ervaring heeft?
Laat ik een voorbeeld geven toen ik nog bij een transportbedrijf werkte: Er was daar een trekker waarbij de schotel niet helemaal uit zichzelf dicht ging. Je moest dan de hendel even nadrukken met de hand. Deze trekker heeft 2 x met verschillende chauffeurs de oplegger verloren terwijl ze er al een paar uur zo mee hadden rondgereden. Deze chauffeurs wilden beide niet geloven toen ik zei wat het probleem was. Ben ik dan degene die het mis heeft?
Ja, dan is er iets mis met die schotel, hadden ze gewoon moeten laten maken of vervangen i.p.v. er mee door klooien en 2 x oplegger verliezen.
Sowieso vallen schotel en vangmuil bij vrachtwagens ook onder de apk als ik het goed heb.
Ik schreef al dat ik het met je eens was dat een vangmuil beter is dan alleen een pen met borgpin. Ik zeg alleen dat een extra pen met borgpin door de vangmuil veiliger is.
en hoe zie jij die constructie dan voor je???
Wat ik trouwens nog beter zou vinden is een system waarbij de hoofdpen d.m.v. een luchtcilinder in en uit gaat en dan dus geborgd wordt door die pen met borgpin. Als je veel met vangmuilen werkt dan begrijp je wel waarom.
Is dit niks voor jou?
sbs6.nl/programmas/het-beste-idee-van-nederland/…
Toch een goede pen met een goede borging doet zeker zijn werk....
Vroeger was er eigenlijk alleen een vangmuil met een hendel om te openen. De laatste jaren heb je ook een systeem waarbij je aan een kabel moet treken. Je wilt niet weten hoe vaak ik onder zo'n truck ben gekropen om met de hand de vangmuil goed dicht te drukken. Maar ja,het systeem is goedgekeurd...
Als een schotel niet goed sluit is het tijd voor vervanging of controle, of ben je zo ervaren dat je daar gewoon mee blijft door knoeien. Dat geeft dus duidelijk aan hoe ervaren je bent, als je zoiets opmerkt is het je plicht als chauffeur om dit onmiddellijk te melden bij een technische dienst en proberen deze ervan te overtuigen wat de gevolgen kunnen zijn. Ook ben je als chauffeur altijd verantwoordelijk of iets goed is aangekoppeld of niet, deze taak kan en mag je niet aan derde over laten.
10 +++.
Of ze het begrijpen is een andere zaak, zoals mij hier opvalt moeten sommige leden we 300 jaar oud zijn want ze hebben zoveel meegemaakt dat past niet in 1000 dagen.
Ik heb bij dat bedrijf vaak dit soort dingen gemeld en omdat er weinig mee gedaan werd heb ik daar ontslag genomen.
@GROENEDEERE
Zoals jullie reageren doet mij denken aan zo'n neger die de hele tijd roept dat mensen respect voor hem moeten hebben terwijl hij zelf geen flauw benul heeft wat WEDERZIJDS respect betekent.
Zie mijn vorige reactie.
Dit komt zowel in de transport als in het loonwerk voor...
En ik ben het wel met je eens als je er verschillende malen melding maakt er er gebeurt niets zou ik er niet meer willen werken...
De mensen die er dan wel blijven werken zijn bang dat ze geen werk meer kunnen vinden of het kan ze niets schelen hoe het op het bedrijf gaat zolang ze maar hun loon krijgen.
Als je van jezelf vind dat je een bult ervaring hebt en dan zo op een reactie reageert dan denk ik alleen maar Utsalwel
Want zover ik het zie op die foto's is t geen graafmachine maar een shovel. En zolang je hem gewoon goed borgt kan er nimmer iets gebeuren
Jullie schrijven steeds dat ik geen ervaring heb. Ik ben de enige die praktijkvoorbeelden geeft waar het mis ging en ik geef een oplossing.
En mocht iemand op een vangmuil ook nog graag een extra pen erdoor drukken, ik denk dat het percentage chauffeurs wat die extra beveiliging consequent zal hanteren niet dermate groot is, als het alleen 'extra' is, en en nu al niet altijd naar gekeken word, zal het dan effect hebben? Weinig vrees is
Echter heeft het wel of niet geremd zijn van de aanhanger natuurlijk niks met het losbreken te maken.
Verder vraag ik me ook af of de verzekering hier iets van gaat vergoeden? Zeker als de combinatie niet geremd is en dus feitelijk niet de weg op mag...
Als de aanhanger luchtgeremd is dan slaat die op de rem op het moment van losbreken van de slangen. Waarschijnlijk was de schade dan minder.
Wil ze niet graag de kost geven die zo rond rijden zonder dat de remmen werken....
Er is een ongeluk gebeurd dat voorkomen had kunnen worden. Gelukkig is er niemand overleden.
Stel nou dat een lid van tractorfan in dat huis was en door dit ongeluk overlijdt. Dan wordt hier een pagina geopend waarbij een heleboel mensen sterkte wensen en heeel misschien wordt er dan gekeken of het voorkomen had kunnen worden.
Je kan natuurlijk ook gewoon een inhoudelijke reactie plaatsen. Als mijn idee zo slecht is dan hoor ik dat graag.
Maar ik vrees dat dit een gevalletje splitpen vergeten of verloren onderweg (ja dat kan laatst nog gehad met een vervaet,weet zeker dat de splitpen erin zat en toch was ie weg en kwam de pen eruit) en dat de zeef onder het remmen de pen omhoog heeft gedrukt.
Want ik zie weinig beschadiging aan de shovel trekbek
De sleuf in het contragewicht doet dienst als trekbek. Deze lijkt me echter vrij hoog te zitten. Dit gecombineerd met de zeer dikke pen doet mij vermoeden dat deze tijdens de rit op (m)enig moment vastgeklemd heeft gezeten in het trekoog van de aanhanwagen waardoor het handvat boven op de trekpen er bruusk afgedraaid is. De pen is vervolgens op een "vrij" moment onderuit gevallen.