Beste tf'ers,
Ik ben aan het werk met een benzine grasmaaier, maar nu heb ik een vraagje.
In de grasmaaier zit een filter, soort spons, kan ik deze gewoon onder de kraan schoon maken en daarna laten drogen? Of is er een andere manier voor?
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je zou kunnen proberen om hem met veel lucht schoon te blazen....
Schoon spoelen onder de kraan ben ik geen liefhebber van....
Ik doe altijd propere, maar weet niet of dit noodzakelijk is. Volgens mij is het de bedoeling dat het vuil aan de olie blijft kleven en dat zou met vuile olie ook prima gaan, verwacht ik. Maar waarom? Ben je zo zuinig?
Is hij wat stoffig dat kun je hem uitblazen met de compressor. Als er olie in zit kun je hem met een sopje schoonmaken(wel goed laten drogen)
Pas wanneer de stukken eruit vallen en/of het element sluit niet meer aan, dan moet je hem vervangen (er kan dan ongefilterde lucht langs).
Wassen met water gaat moeilijk omdat het filter vol vette olie zit. In/aan deze olie zit stof/zand/vuil wat er aan is blijven hangen toen de buitenlucht hier doorheen getrokken werd, en door met benzine/wasbenzine te wassen los je de olie op, en komt het vuil mee uit het filter (dit zie je nadien op de bodem van het bakje waarin je dit doet).
Het idee is dat het skelet van de spons vettig is van de olie, hier komt de lucht langs en het vuil kleeft dan aan de olie. De lucht moet dus wel door de open ruimte in de spons-structuur kunnen stromen. Daarom mag de spons niet te vol met olie zitten (vandaar dat hij even uitgeknepen moet worden wanneer er schone olie in is gekomen), dit belemmerd de luchtdoorlaat en knijpt dus de motor.