Ford 8770 - olie uit carter ontluchting
Deze trekker heeft net een motor rivisie gehad en nu komt er naar ongeveer 100 draaiuur olie uit mn carterontluchting dat pijpje van boven op de kleppendeksen die langs de motor naar beneden loopt. en niet zo klein beetje ook.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8770 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Met 100 uur lijkt me gevalletje garantie
Maarja, die zal vast wel gaan prediken dat de motor teveel is mishandeld tijdens de inloopperiode.
dus hij heeft 6 nieuwe zuigers gekregen en nieuwe lagerschalen om de krukas. en een nieuwe turbo. waar je nu al weer slijtsporen in ziet. en de motor olie druk is als die warm is en stationair loopt ook maar minimaal.
wat jd user zegt is nochtans de waarheid!
carter ontluchting van een ford zweet altijd wel licht.
hoeveel uur heeft de tractor trouwens want kan inderdaad komen van onderdruk langs de klep stelen.
maar als hij dit vooraf niet deed dan is waarschijnlijk blok slecht (niet) gehoond of verkeerde schraapveren.
En als je oliedruk minimaal is dan is het normaal dat de turbo binnen de korste keren weer kapot is.
De motoren van de 70 serie hebben wel de neiging om wat royaal te zijn via de ontluchting, zelf hebben we er een tankje tussen gebouwd en na zo'n 300 uur zit daar een kleine liter in.
Maar bij de tm's hebben we hier geen last van.
Maar om nu te beweren dat alleen ford cq new Holland hier last van heeft. Ik heb dit ook al gezien bij perkins jd en deutz motoren, eigenlijk bij zo'n beetje alle motoren is de carterontluchting vettig en hangt er wel eens een druppel olie aan
Heb ik ergens beweerd dat ALLEEN ford en nh hier last van hebben?
Dan moet hij dat wel kunnen bewijzen.
Anders moet de eigenaar mee sleutelen.
Te weinig oliedruk wijst vaak op lagerschade krukas.
Maar die conclusie kun je pas maken als je de drijfstangen weer demonteert
Dit is typisch voor de 8670 en de eerste 8770 zuigers waren te licht. 8770 kreeg een update in 1997 8670 pas in 2000 alles wat ouder is gaat zeker niet langer mee dan 5000 uur
Maar dat ze met die oude zuigers niet langer mee gaan dan 5000 uur is echter ook niet helemaal waar, heb er hier 2 staan die allebei meer dan 5000 gedraaid hebben en nooit geen problemen mee gehad.
Ik ben het wel eens tegen gekomen bij een 8670A van 2001.
Mr het is idd een bekend probleem, maar het is wel een dure hobby. Ik dacht 1100 per zuiger zo ff uit mn hoofd.
Bij de laatste revisie die ik gedaan heb was het 600 euro ik toen besloten van bepco zuigers te monteren. Was in een 8870 afgesteld op 285 pk en loopt tot nu nog altijd perfect
Mr als je zo'n oude en nieuwe langs elkaar legt dan zie je echt veel verschil
hoe bedoel je als je een oude en nieuwe naast elkaar legt? over hoeveel uren spreek je dan en welk type?
want bij onze 8870 zat er eigelijk niets van slijtage op na 10000 uur.
Ik bedoel qua constructie de nieuwe serie zuigers heeft veel dikkere zuigerwanden ed
Die motoren zijn echt niet slecht, trekken goed en hebben op het olie verbruik na, in mijn ogen niet echt kwalen, er rijden/reden er 5 in mijn directe omgeving en van die 5 heeft 1 een kapotte zuiger gehad, en dat was een gaar hok.
Die fpt motoren zijn nog steeds gewoon new Holland motoren, alleen een nieuwe generatie, je kunt niet eeuwig op het zelfde blijven door produceren.
Maar als de nh blokken echt zo slecht waren, dan werden ze niet in oa agfrifac en claas gemonteerd, die gasten bouwen 3 miljoen blokken per jaar.
De 70 serie was er trouwens ook in de fiat uitvoering dus wie zegt dat zo'n powerstar blok niet ook gewoon een fiat is (ik weet het niet, maar het zou me ook niet verbazen als het moederblok in een tm hetzelfde is als de powerstar blokken )
Ik zie iig liever een new Holland /fpt/iveco motor dan een johnny pony motor, is ons bij nog geen enkele gelukt om hem.heel te houden, in de shovel ligt er nu ook een in en dat ding maakt een geluid als ie koud is, alsof de zuigers naar buiten komen, en bij 50 graden is het weg, is ook een bekend probleem enigste wat ze kunnen doen is nieuwe verstuivers plaatsen en dan is het 50 uur en dan is het weer terug.