Illustratie van:

Ford 8770 - olie uit carter ontluchting

Deze trekker heeft net een motor rivisie gehad en nu komt er naar ongeveer 100 draaiuur olie uit mn carterontluchting dat pijpje van boven op de kleppendeksen die langs de motor naar beneden loopt. en niet zo klein beetje ook.

Deel dit topic

Reacties

Fendttrisixfan
Dan is er in ieder geval iets niet goed...
RobDeutz104
Dat word sleutelen, en hoe is die gereviseerd? Bij Ali Baba of een gerenommeerde sleutelaar? En is de gehele motor gedaan?
Favorit614
Enkeltje retour naar de gene die hem heeft klaar gemaakt.
Met 100 uur lijkt me gevalletje garantie
ronald73
@Favorit614

Maarja, die zal vast wel gaan prediken dat de motor teveel is mishandeld tijdens de inloopperiode.
jd user
Wat is er dan gereviseerd?.....Heb je ook een kopklep revisie erbij gedaan?....Waarschijnlijk lekt ie nu bij de klepstoters,want de olie vliegt met gang tegen het klepdeksel aan.Maar nu is het wel zó dat ford c.q new holland altijd een natte carterontluchting hebben.Dus een druppie olie hangt er meestal aan.
ford8770fendt
De trekker heeft een gescheurde zuiger gehad.
dus hij heeft 6 nieuwe zuigers gekregen en nieuwe lagerschalen om de krukas. en een nieuwe turbo. waar je nu al weer slijtsporen in ziet. en de motor olie druk is als die warm is en stationair loopt ook maar minimaal.
jasper01
@ford8770fendt zou eerst maar even contact met diegene zoeken die hem heeft gereviseerd voordat ik er zelf aan begon
RobDeutz104
Niet echt een algehele revisie dus
nhmonteur
@ford8770fendt ook nieuwe zuigerveren? zijn de cilinders ook gehoond of is daar niks aan gebeurd. Als dit niet gebeurd is dan gaan je nieuwe zuigerveren nooit goed afdichten. Zal zeker terug gaan naar degene die hem gereviseerd heeft.
nhmonteur
@jd user zeg dan niks.
wouterdp
@nhmonteur
wat jd user zegt is nochtans de waarheid!
carter ontluchting van een ford zweet altijd wel licht.
hoeveel uur heeft de tractor trouwens want kan inderdaad komen van onderdruk langs de klep stelen.
maar als hij dit vooraf niet deed dan is waarschijnlijk blok slecht (niet) gehoond of verkeerde schraapveren.
En als je oliedruk minimaal is dan is het normaal dat de turbo binnen de korste keren weer kapot is.
fastrac3155
@wouterdp

De motoren van de 70 serie hebben wel de neiging om wat royaal te zijn via de ontluchting, zelf hebben we er een tankje tussen gebouwd en na zo'n 300 uur zit daar een kleine liter in.

Maar bij de tm's hebben we hier geen last van.

Maar om nu te beweren dat alleen ford cq new Holland hier last van heeft. Ik heb dit ook al gezien bij perkins jd en deutz motoren, eigenlijk bij zo'n beetje alle motoren is de carterontluchting vettig en hangt er wel eens een druppel olie aan
wouterdp
@fastrac3155
Heb ik ergens beweerd dat ALLEEN ford en nh hier last van hebben?
marco steyr
Waarom is de vorige keer de zuiger gescheurd? Dat gebeurt ook niet zomaar
Favorit614
Quote @ronald73:
Maarja, die zal vast wel gaan prediken dat de motor teveel is mishandeld tijdens de inloopperiode

Dan moet hij dat wel kunnen bewijzen.
Anders moet de eigenaar mee sleutelen.

Te weinig oliedruk wijst vaak op lagerschade krukas.
Maar die conclusie kun je pas maken als je de drijfstangen weer demonteert
wouterdp
@marco steyr
Dit is typisch voor de 8670 en de eerste 8770 zuigers waren te licht. 8770 kreeg een update in 1997 8670 pas in 2000 alles wat ouder is gaat zeker niet langer mee dan 5000 uur
stevenb
Als de oliedruk minimaal is bij stationair lopen ???? misschien heeft de motor wel schade opgelopen door een versleten oliepomp ???? dat deze de motor niet voldoende smeert of denk ik nou helemaal verkeerd ????
fastrac3155
@wouterdp was niet zo bedoeld, ik wou alleen maar zeggen dat een nh motor niet meer olie verbruikt via de ontluchting dan andere merken.

Maar dat ze met die oude zuigers niet langer mee gaan dan 5000 uur is echter ook niet helemaal waar, heb er hier 2 staan die allebei meer dan 5000 gedraaid hebben en nooit geen problemen mee gehad.

Ik ben het wel eens tegen gekomen bij een 8670A van 2001.

Mr het is idd een bekend probleem, maar het is wel een dure hobby. Ik dacht 1100 per zuiger zo ff uit mn hoofd.
wouterdp
@fastrac3155
Bij de laatste revisie die ik gedaan heb was het 600 euro ik toen besloten van bepco zuigers te monteren. Was in een 8870 afgesteld op 285 pk en loopt tot nu nog altijd perfect
fastrac3155
@wouterdp die wij toen gemonteerd hebben bij die kennis was iig meer dan 600, maar dat wil nog niet veel zeggen want prijzen willen ook nog eens variëren.

Mr als je zo'n oude en nieuwe langs elkaar legt dan zie je echt veel verschil
wouterdp
@fastrac3155
hoe bedoel je als je een oude en nieuwe naast elkaar legt? over hoeveel uren spreek je dan en welk type?
want bij onze 8870 zat er eigelijk niets van slijtage op na 10000 uur.
jd user
Iedereen is aan de discussie wat er mis.Maar één ding is zeker...Ford c.q new holland heeft niet voor niets de FPT motoren gemonteerd!Anders waren die oude fordmotortjes nu nog wel gebruikt als ze niet allerhande kwalen hadden.Ik heb nu ook een ts 90 die ik nieuw gekocht heb ,waarvan er meteen al een druppel olie aan de carterbuis hing.En trekken wil die niet!
fastrac3155
@wouterdp

Ik bedoel qua constructie de nieuwe serie zuigers heeft veel dikkere zuigerwanden ed
fastrac3155
@jd user

Die motoren zijn echt niet slecht, trekken goed en hebben op het olie verbruik na, in mijn ogen niet echt kwalen, er rijden/reden er 5 in mijn directe omgeving en van die 5 heeft 1 een kapotte zuiger gehad, en dat was een gaar hok.

Die fpt motoren zijn nog steeds gewoon new Holland motoren, alleen een nieuwe generatie, je kunt niet eeuwig op het zelfde blijven door produceren.

Maar als de nh blokken echt zo slecht waren, dan werden ze niet in oa agfrifac en claas gemonteerd, die gasten bouwen 3 miljoen blokken per jaar.
nhmonteur
@jd user Wil niet stoken maar ik denk dat John Deere een heleboel kan leren van de FPT motoren.
jd user
Hé het blijft wel een fiatmotor hoor!... en geen ford .
wouterdp
@jd user die ford (powerstar) motoren draaien allemaal feilloos 10000 uur, en dan nog zijn enkel de klepgeleiders aan vernieuwing toe de rest kan vlot 15000 uur aan.
fastrac3155
Idd zijn gewoon taaie blokken die gruwelijk lang mee gaan als je ze gewoon fatsoenlijk onderhoudt.

De 70 serie was er trouwens ook in de fiat uitvoering dus wie zegt dat zo'n powerstar blok niet ook gewoon een fiat is (ik weet het niet, maar het zou me ook niet verbazen als het moederblok in een tm hetzelfde is als de powerstar blokken )

Ik zie iig liever een new Holland /fpt/iveco motor dan een johnny pony motor, is ons bij nog geen enkele gelukt om hem.heel te houden, in de shovel ligt er nu ook een in en dat ding maakt een geluid als ie koud is, alsof de zuigers naar buiten komen, en bij 50 graden is het weg, is ook een bekend probleem enigste wat ze kunnen doen is nieuwe verstuivers plaatsen en dan is het 50 uur en dan is het weer terug.
ford8770fendt
De motor gaat bij de dealer weer helemaal uit elkaar. ze zullen toch wel iets niet helemaal goed hebben gedaan
robbertk
Je punt is wel duidelijk hoor???? maar 100% garantie of wachten ze daarmee tot die uitelkaar ligt?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8770 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
16