Hallo allemaal,
Als ik bij konedata.net kijk zie ik dat het verschil tussen een major en super major van 1961, bijna 12 pk is.
Beide motoren hebben dezelfde slag en boring.
Wat zijn de belangrijkste verschillen bij deze motoren?
Wat is het koppel van de gewone major.
Zijn de major motoren ook "taai" bij lage toerentallen?
Met vr gr Peter
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Daar wordt je niet rijk van. De grootste "winst" zal gehaald zijn door andere brandstofpomp(afstelling). Ofwel: meer brandstof inspuiten = meer peekaas.
100 toeren verschil: goed voor 2 p.k..
konedata.net/Traktorit/fordsonMajor.htm/
Super majoor heeft schijfremmen, gewone heeft trommelremmen
Het frontblok en de hefdeksel zijn wel van een Super Major, vandaar dat deze als zodanig is geplaatst. Zie de reactie van @RPCounty bij de betreffende foto.
Weet je heel zeker dat er een Super Major is geweest met schijfremmen?
Bij mijn weten hadden de Ford 4000 en 5000 dit als eerste, dit waren de geheel nieuwe tractoren vanaf 1964 en er stond in de eerste jaren van de productie voor de herkenbaarheid nog wel Major op de kap van de 4000 en Super Major op de kap van de 5000.
Aha. Bedankt.