Illustratie van:

International 1055 - giert bij 4wd en rembekrachtiger

Hallo,
Mijn 1055 giert nogal met ingeschakelde 4wd het komt naar mijn idee uit het 4wd koppelingshuis. Iemand hier ervaring of ideeen over ? bandenverhouding moet kloppen 480/65r38 en 650/65r38.

En hij remt nogal zwaar als hij koud is ik heb het idee dat het bij de bekrachtiger wegkomt. en is er makkelijk een aanhanger rem ventiel op te bouwen?

Graag reacties,
m.v.g. Jos

Deel dit topic

Reacties

koenclaas
Dat geluid van die 4wd hebben heel veel trekkers. Heb zelf een 955 die heeft dat ook met hogere snelheid.
boegie
Klopt wat Koen zegt, bij lage snelheid valt dat mee denk ik?
josinter
Ja dat klopt maar dacht dat ie iets meer giert dan normaal.
+1
Fendt926Driver
Quote @josinter:
ja dat klopt maar dacht dat ie iets meer giert dan normaal
verhouding van banden kan kloppen maar zijn voor en achter ook gelijk afgesleten? de ene meer dan de ander kan de verhouding iets anders maken waardoor die iets meer giert
Jasperfendt
480/65r38 en 650/65r38. Dit klopt zoiezo niet
josinter
Voor en achter gelijk. Gesleten en had maat omgedraaid klopt.
Jasperfendt
28ers voorop?
1056xlacase
@Jasperfendt die maten kloppen wel voor een 1055
Lars peeters
Beste.

Ik denk dat het probleem van de 4wd is dat de kruiskoppelingen van de cardanas naar de voorwielen niet gelijk staan met elkaar. Als deze niet gelijk staan dan kan er nog wel eens dat er veel geluid vanaf komt.

Gr Lars
roscho
@Lars peeters Als de kruiskoppelingen niet gelijk staan, zou de 4wd moeten schokken.
Ik denk zelf dat de voorloop van de voorwielen niet helemaal klopt.
Maar waarschijnlijk hoort @josinter het geluid niet meer als hij in het veld rijdt.
In dat geval kun je het geluid goed gebruiken als waarschuwing: zet de 4wd uit als je op verhard terrein rijdt.
MaxxuM4ever
@roscho dat sowieso toch. Anders heb je met een dag je voorbanden glad toch?
roscho
@MaxxuM4ever Als de voorloop een beetje klopt, kan het met de banden wel een hele poos goed gaan. Erger is als het niet precies klopt, of als je veel bochten draait, dan nemen de achterwielen de binnenbocht en moet er iets schuiven of slippen. Met wat pech draai je dan de tandwielen in de bak of het voordifferentieel aan gort. In het bouwland kan de spanning wel weg omdat er altijd wel iets wielslip is.
Sommige trekkers gebruiken de 4wd om de remkracht over te brengen naar de voorwielen. Dat scheelt weer in de productiekosten, maar het kan alleen mogelijk als de 4wd elektrisch of hydraulisch wordt ingeschakeld. Bijvoorbeeld schakelen via de remlichtschakelaar.
John89
Had die van ons ook was de bandenverhouding die niet klopte.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
1