Goededag iedereen,
Ik heb een super dexta die steeds meer begint te lekken op de krukas keering. Deze wil ik gaan vervangen. Heeft iemand tips waar je rekening mee dient te houden?
Bijv. 1) Als je hem toch open hebt liggen doe dan meteen dit en dat vervangen!
2) Wat zijn kritische zaken waar je op moet letten!
Wil me goed voorbereiden dus alle tips zijn welkom.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De achterste bij het vliegwiel moet de motor los van de versnellingsbak vliegwiel verwijderen pas op hij is zeer zwaar dan de 2 aluminiumblokken die om de krukas eind zitten los draaien en de krukas koorden vervangen maar vergeet niet deze 2 koorden een nacht of een dag in het olie te leggen.
Wat ook vaak voorkomt is carterpan pakking gaat lekken.
Voor verdere info zie [url]www.lutje-ford.nl[/url]
Veel succes.
Er is mij gevraagd of ik wil helpen.
@Wimsumar het is ook niet dat het eruit stroonmt maar druppelt met regelmaat. dus het zal wel echt aan de pakking liggen.
Maar de voorste lekt het meeste. het vervangen van deze pakking kan wel mee gaan vallen dus?
@lutje-ford Bedankt van alle info via jou site. Heb alles netjes uitgeprint en geplastificeerd in mappen gedaan. vooral die met de onderdelen lijst is heel duidelijk.
Gister avond de tractor weer gesplitst. Maar niet echt duidelijk kunnen zien waar hij heeft gelekt. Iemand tips???
@lutje-ford
pakking van de carterpan lekt? Stroomt het dan ook uit het gaatje bij de achterste keering naar buiten?
Ik hoop voor je dat je niet te veel krukas lager speling hebt,het
word dan heel moeilijk voor de krukas koorden om de olie binnen boord te houden,bij
een draaiende motor
Het klokje zet je vast aan het motorblok,vervolgens ga je met een koevoet kijken of er radiale speling aanwezig is
Tip; als je de motor van de versnellingsbak hebt gescheiden ga je eerst kijk of er olie resten bij de caterpan of krukas koord vandaankomt,voordat je begint schoon te maken