Beste Tf'ers,
Een probleem ...
Ik heb afgelopen week een koppakkingset besteld bij Granit met bestelnummer 154042002 voor een F4l712 motor. De geleverde set heeft nummer 38004287 (deze zouden blijkbaar identiek zijn.)
Nu heb ik de cilinderkop gedemonteerd, blijkt hier geen dichting tussen te zitten. Klopt dit ? (wel een zichtbaar verlies van compressiedruk via die cilinderkop)
In de set van granit zit namelijk een zilver ronde dichting (niet op de foto zichtbaar), maar deze ronde is te groot om tussen de cilinderbus en de cilinderkop te plaatsen. Ook zit er in de set een rubberen ring, in de rode kleur.
Al de andere onderdelen in deze set kan ik thuisplaatsen, buiten dan de zilveren grote ring en rode rubberen dichting.
Of is de zilveren ring een opvulring voor onderaan de cilinderbus en de rode rubberring de pakking die rond de cilinderbus gemonteerd word bovenaan ?
In het onderdelenboek staat er ook geen dichting op vermeld, maar lijkt mij vreemd dat er geen dichting zou tussen zitten. Nog nooit gezien dit het zou dan ook meteen de eerste keer zijn om dit te zien.
Op de lees meer link staat de afbeelding van de set bij granit. (zilveren dichting niet bij op foto)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D55 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Zoja, dan is dit een shimring voor onder de cilinderbus, deze hoeft er misschien niet tussen maar dat zou je moeten meten.
De rode ring is waarschijnlijk voor onder in het blok om de cilinderbus heen zodat deze hier geen olie gaat lekken.
En het is goed mogelijk dat bij dit model deutz geen koppakking gemonteerd is. maar dan moet je de koppen laten vlakken, en eventueel de bussen aan de bovenkant iets af laten draaien als deze niet meer vlak zijn.
die grote ring is een opvulring voor onder de cilinderbus, op het blok. daarmee bepaal je de ruimte tussen de zuiger en de kop.
onze 912 heeft geen o ring rond de bus als afdichting, mischien de 712 wel
Bedankt voor de reacties ook van @Huuuuub & @lindehydrocart30