Hallo
Ik kan voor een redelijke prijs een 4718 kopen.
Als ik op konedata.net zie ik dat de 3 cilinder niet zoveel koppel heeft als bv DB880.
Hoe doet de 4718 het in de praktijk.
Of kan ik beter een 5511 kopen, 1,5 zo duur alleen.
Trekker is puur voor hobby. Zo nu en dan een houtwagen trekken met 5 kuub berken hout.
Vr gr, Peter
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zetor 4718 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Strategisch (onderdelenvoorziening) is het beter naar z'n woonplaats te kijken en dan een merk/type trekker te kiezen waarvan er in eigen omgeving meer zoals bij hem zelf nog net boven de sneeuw uitkomen.
tractorfan.nl/user/30146/
Een kennis van me is DB gek, die klaagt dat onderdelen schreeuwend duur zijn, en zegt dat je een DB netjes moet behandelen.
Die twee nadelen heeft een zetor niet, het is gemaakt om heel te blijven en onderdelen zijn overal te krijgen, maar als je ze rechtstreeks bij de groothandel in tsjechie bestelt betaal je de helft van wat je hier betaalt.
Ja dat zag er niet best uit die DB.
Onbegrijpelijk dat, in mijn geval mijn collega, de trekker gewoon buiten laat staan.
En er valt meestal een pak sneeuw hier in de winter.
Maar de DB heb ik niet meer.
Nu een super major die is omgebouwd naar een bostrekker.
Dwz een vaste kran/lier op de achterkant en de hele hefinrichting is er af gehaald.
Originele motor of iets met de brandstofpomp gedaan.