Hallo, ik zou graag wat meer info willen hebben over de 850. waarom heb ik er interesse in? kleine trekker (past in mijn schuur), met trekkrachtregeling, 4 cilinder vermogen is in orde.
Waarom heb ik dan toch vragen? de trekkers die aangeboden worden zijn over het algemeen een stuk voordeliger dan een Inter, Deutz of Ford. Waar zit hem dat in? hebben we het dan over een andere kwaliteit? niet gewild? Engels draad? Kortom, zijn er signalen dat ik beter verder kijken kan?
Ik vind het een fraaie trekker waar er niet te veel van lopen, zeker niet in mijn omgeving..
Gr. Edwin
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bepaalde merken zijn nu eenmaal gewilder dan andere trekkers. Vaak komt dit door een kudde gevoel denk ik dan. Ook is het belangrijk om te weten of er nog onderdelen genoeg voor te vinden zijn moest er iets stuk gaan.
Voor een inter zijn meestal nog zat stukken te vinden en te bestellen nieuw. Wat misschien voor een DB minder het geval kan zijn.
Of DB een goed merk is weet ik verder niet, persoonlijk ben ik niet zo'n liefhebber van Engels spul.
Een 850 komt ergens uit begin jaren 60, belangrijk om daar rekening mee te houden.. Zeker geen snelloper maar voor hobbywerk zeker niet af te raden
En ook een hele boel oud ijzer..
Zit hierdoor sneller vast
Heb je een merk wat gangbaarder is dan zijn de onderdeel kosten vaak een stuk lager.
kapaza.be/nl/machines-en-tractoren/…
verder in 10 jaar geen kosten meer gehad,een beste tractor
De meeste herstellingen waren het gevolg van normale sleet.
Bij de David Brown verdeler naast ons was de 990 het populairste.
Hij had alle speciale sleutels (Engelse maat) om er aan te werken
De 995 heeft 22.000 uren zonder revisie. Toeval of niet...nooit lift problemen gehad. De 3 cilinders waren zeer goed de 4 cilinders ook tot type 995. 1200 serie had mindere reputatie, de 1412 met hydrachift (die goed was) lekte olie tussen motor en chassis na 500 uren. Maar zoals bij alles is onderhoud van je trekker van het allergrootste belang.