Illustratie van:

Deutz D5505 - is de deutz d5505 zeldzaam

Weet iemand of de d5505 zeldzaam is? en wat is het productieaantal?

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Is niet helemaal zeldzaam maar wel redelijk uniek gebouwd met trillingsvrij stuur en op rubber trillingsvrij platform. Misschien dat @deutzmagirus je er meer over kan vertellen. Hij heeft er zelf een
@Fendt926Driver trillingvrij platvorm valt bij die van ons wel vies tegen, bij 540 aftakas toeren is het redelijk mis.
Rickbuevink
Zijn er ongeveer 7500 van gebouwd
deutz d5505
Hoeveel zouden er nu nog over zijn ik ben een aan het restaureren
ronald73
Quote @Deutz 8006spezial:
trillingvrij platvorm valt bij die van ons wel vies tegen

Tsja, je zal het natuurlijk niet kunnen vergelijken met het trillingsniveau van een moderne trekkercabine 😉
KubotaB6001
Ik heb er zelf ook één. Deutz heeft nooit officieel productieaantallen vrijgegeven, maar er zijn er toch wel wat van. Natuurlijk niet zoveel omdat het de op één na grootste 05'er was, maar grote bedrijven en loonwerkers gebruikten dit type toch frequent. Een D6005 is zeldzamer, was eigenlijk de opvolger binnen de 05-serie zelf, maar die is maar een jaar in productie geweest, tot de D06 serie kwam.

Wat deze trekker vrij uniek maakt binnen de 05 serie is dat hij een ZF versnellingsbak heeft die toch wel duidelijk van hogere kwaliteit is dan de rest van de 05'ers, deels ook door de halfsynchronisatie, krachtige remmen (voor de eindplaneten ipv erachter), achteruit die bij de groepen staat en een 540/1000-toeren pto. Veel beter dan de TW55 in de opvolgende D6005 eigenlijk. Ook de rest van de onderdelen zijn vrij uniek, omdat hij niks gemeenschappelijk heeft met de kleinere reeksen (D2505-D5005) en de grote reeks (D8005-D9005).

Verder had de trekker zoals reeds gezegd speciale voorzieningen tegen trillingen, zoals het stuur met spaken van veerstaal, de optionele stoel en de voetplaten die gemonteerd waren op silent-blocks.

Was in die tijd toch al een grote trekker die optioneel uitgerust kon worden met hulpservo (zoals de mijne), frontgewichten, meerdere ventielen en zelfs luchtremmen, wat een hoge MTM sleep van 14.800kg toelaat. Met snelgang liep hij goed 32km/h, icm luchtremmen dus de ideale transporttrekker van die tijd.
@ronald73 haha ben de oude troep wel gewend hoor. 6206 is alleen aanzienlijk rustiger voor de voeten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D5505 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
13