Deutz D5505 - is de deutz d5505 zeldzaam
Weet iemand of de d5505 zeldzaam is? en wat is het productieaantal?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D5505 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Tsja, je zal het natuurlijk niet kunnen vergelijken met het trillingsniveau van een moderne trekkercabine
Wat deze trekker vrij uniek maakt binnen de 05 serie is dat hij een ZF versnellingsbak heeft die toch wel duidelijk van hogere kwaliteit is dan de rest van de 05'ers, deels ook door de halfsynchronisatie, krachtige remmen (voor de eindplaneten ipv erachter), achteruit die bij de groepen staat en een 540/1000-toeren pto. Veel beter dan de TW55 in de opvolgende D6005 eigenlijk. Ook de rest van de onderdelen zijn vrij uniek, omdat hij niks gemeenschappelijk heeft met de kleinere reeksen (D2505-D5005) en de grote reeks (D8005-D9005).
Verder had de trekker zoals reeds gezegd speciale voorzieningen tegen trillingen, zoals het stuur met spaken van veerstaal, de optionele stoel en de voetplaten die gemonteerd waren op silent-blocks.
Was in die tijd toch al een grote trekker die optioneel uitgerust kon worden met hulpservo (zoals de mijne), frontgewichten, meerdere ventielen en zelfs luchtremmen, wat een hoge MTM sleep van 14.800kg toelaat. Met snelgang liep hij goed 32km/h, icm luchtremmen dus de ideale transporttrekker van die tijd.