New Holland T6000 met CVT

Trekkerbouwer New Holland zal na de T7000-serie ook de trekkers uit de T6000 van een continu variabele transmissie voorzien.

Dat zei Carlo Lambro, vice president Europa van New Holland tijdens een persconferentie die het bedrijf deze week tijdens Agritechnica hield. De trekkers uit de T6000-serie, die tot 114 kW loopt, zullen naar alle waarschijnlijkheid als eerste voorzien worden van een door CNH gebouwde continu variabele transmissie. Naar verluidt zouden de eerste trekkers eind 2010 geïntroduceerd worden.
Daarna volgen volgens Lambro eerst de trekkers uit de T8000 serie. Die trekkers hebben een motorvermogen van 182 tot 239 kW (248 tot 325 pk). Pas daarna komt de kleine T5000 serie aan de beurt. Maar wanneer dat zal zijn, wil Lambro nog niet prijsgeven.

Bron: fiatagri.spaces.live.com/

Deel dit topic

Reacties

hermanjohndeere
Was wel te verwachten 😃 kijken wat het word
Siebenga
Ik dacht zelfs dat het allang bekend was 😄
Fendt_favorit
Was ook al lang bekend ja;)
dombras
Ja was al bekent alleen van die 5000serie wist ik niet
FiatGek
Was al lang bekend en de NH vario komt niet van Steyr maar is door NH zelf gebouwd zei de verkoper me net. En die komen ook in Case en STeyr
Wardcase
@ fiatgek. nou dat is niet helemaal waar wat die verkoper dan zij. de vario bak is door CNH gebouwd dus door alle 3 de merken zeg maar en met gedeeltes van de oude CVT techniek van steyr
nht8040
@wardcase: het is een volledig NH product niks van case of steyr dat erin zit. werkt volgens een gans anders principe.

alle sinds het mechanische deel van de bak.
het elektronische deel is ook grotendeels het zelfde maar daar zijn lichte wijzigingen bij case en steyr ten op zichte van NH.

case en steyr hebben de bak van NH gewoon overgenomen in hun gamma. net zoals ze met de T7000-serie hebben gedaan.
guy
Ze worden in Antwerpen toch gebouwd?
nht8040
Ja inderdaad. ze worden in antwerpen gebouwd.
guy
Volledig NH dus, das in de oude Ford fabriek.
gijs giesbers
NHT8040 volgens mij ben je niet helemaal goed op de hoogte. De ontwikkelaar van de S-Matic van Steyr. Heeft deze CNH transmissie ook ontwikkeld met de kennis van de afgelopen 10 jaar in de CVX/CVT serie´s. Dus er zit weinig echte kennis van New Holland zelf in als je het gescheiden wilt zien.
nht8040
@gijs: de nieuwe autocommand is volledig zelfs gemaakt door NH,hij wordt zelf gemaakt in antwerpen(BE,is een fabriek van NH).

plus de bak zelf werkt volgens een volledig ander principe dan de s-matic van steyr of case. deze was zelf al niet van hun maar van ZF. dus hebben ze eigelijk nog geen enkele bak zelf gemaakt.
gijs giesbers
@ NHT8040 dan ben je denk ik niet zo goed op de hoogte. De bak komt inderdaad nu van ZF maar is ontwikkeld door Steyr Antriebstechniek in Steyr (onderdeel van Steyr traktoren) Deze fabriek is in 2001 overgegaan in ZF Antriebstechniek in het dorp Steyr. Ben toendertijd verschillende keren op die fabriek geweest. Steyr heeft ook een eigen lagerfabriek gehad (Steyr walslagers in het Dorp Steyr) dit is nu ook ZF. Daarnaast wordt de nieuwe transmissie inderdaad in Antwerpen geproduceert maar is met dezelfde technische man en werkgroep ontwikkeld als de S-Matic. Dit is gebeurt in Sankt-Valentin en zijn hier vanaf 2005 mee bezig geweest. Deze wordt inderdaad ook in New Holland gemonteerd maar de kennis komt van Sankt Valentin. En wordt nu als een volledig CNH product op de markt gebracht. Mischien moeilijk om te geloven maar zo zit het.
nht8040
Het principe is helemaal anders dan de s-matic die in een cvt van steyr zit.

dit is geen s-matic ontworpen door steyrmensen zoals jij zegt.

ja ze zullen waarschijnlijk wel een deel van die kennis gebruikt hebben(mag ook wel anders hebben ze steyr en case voor niks overgekocht). Maar het principe zelf is gans anders en is ontworpen door NH. daardoor dat hij gemaakt wordt in antwerpen en niet in 1 of andere steyrfabriek. het enige wat de 3 merken deels apart hebben gemaakt is de elektronica die de bak bestuurd,maar de bak zelf is van NH.

de T7000 van NH hebben case en steyr ook overgenomen.
en nu er een vario is hebben ze dat ook gedaan enkel electronisch zijn er lichte verschillen tussen de 3.

de case puma of steyr cvt is gewoon een overspoten NH T7000 en dat ligt zwaar voor sommigen.
maxxum5150
@nht8040: Weet je eigenlijk wel wat je zegt? Voor de bouw van de nieuwe CVT hebben ze juist heel goed naar de S-matic gekeken! Beide hebben ze een 4traps versnellingsbak gekoppeld met een hydrostaat met behulp van een planetair tandwielstelsel.

Het verschil in de nieuwe is echter dat er geen klauwkoppelingen worden gebruikt om te schakelen, maar een dubbele lamellenkoppeling zoals in de DSG van VW, Audi en Porsche met twee gescheiden aandrijflijnen.

Ik heb de ontwikkeling mee gevolgd, en zonder Case/Steyr zou de transmissie er volledig anders uit hebben gezien hoor...

Volgens mij ligt het bij jou zwaar dat er meer rood in je blauwe zit dan dat je denkt...
gijs giesbers
Het principe van deze transmissie is inderdaad anders. Met de kennis van de afgelopen 10 jaar is daarom ook deze transmissie verandert op de minpunten van het oude systeem. De transmissie is wel door dezelfde ontwikkelaar bedacht als die van de S Matic. Deze wordt inderdaad gemaakt bij CNH in antwerpen omdat daar de transmissiefabriek is voor de CNH groep. Jij noemt het een NH bak maar dit is het niet. Gewoon CNH transmissie maar het is gewoon vanuit welke kant je het wil zien. Dit geld ook voor de T7000 power command. Hiervan is de tranmissie inderdaad NH maar de rest dan ook? Maar binnen de CNH groep hebben ze een aantal wensen. één van deze wensen is dus ook zo veel mogelijk in eigen huis ontwikkelen en produceren. Dit doen ze gezammelijk met NH Case IH en Steyr.
nht8040
De T7000 is volledig door NH ontwikkeld.
Case en Steyr hebben deze gewoon overgenomen in hun gamma.

en NH is en blijft de hoofdspeler in de CNH groep ze verkopen meer dan case en steyr bij elkaar.

hoe meer er van eigenhuis is hoe beter. dat is zeker

mij ligt het helemaal niet zwaar als er iets rood in mijn NH blijkt te liggen als dit maar deftig is en lang meegaat.

zijn veel meer steyr en case mannen met hun dikke nek die blijven zeggen dat casen en steyr nog altijd pakken beter zijn dan een NH terwijl het praktisch dezelfde trekkers zijn mits enkele kleine wijzigingen kwa uiterlijk en elektronisch gebied.
maxxum5150
Een T7500 en een T8000 zijn volgens jouw waarschijnlijk ook volledig van NH...
nht8040
De T7500 en T8000 zijn juist geen NH's.
T7500 is een vernieuwde tvt of herspoten cvt van steyr.
de T8000 is gewoon een overspoten case mangnum.

dacht je nu echt dat ik dat niet wist. haha ga met een ander lachen.
maxxum5150
En vergelijkt de afwerking van een Maxxum maar is met een T6000. Das dag en nacht verschil. Engeland en Oostenrijk.
nht8040
Daar kan ik niks over zeggen. heb nog niet in een Maxxum gezeten.
maar dat is ook een overspoten NH T6000 als ik mij niet vergis.
ford8630power
Dat valt sommigen wel meer op! In Oostenrijk besteden ze er 'iets' meer aandacht aan.
nht8040
Worden deze(Maxxum) dan afgewerkt in oostenrijk of hoe zit dat?
ford8630power
De Maxxum word geassembleerd in Oostenrijk ja, de enige blauwe die ze daar maakten was de TVT/T6500
HollandNew
En voor dat "iets" betaal je ook wel "iets" meer 😉
nht8040
@hollandnew: iets meer? veel meer ja. Toch bij de nieuwe autocommand.
HollandNew
Ik bedoel bij case t.o.v. nh 😉
gijs giesbers
Inderdaad dit is de enige serie die in oostenrijk geassembleerd wordt. Teminste nog wel. Dit model gaat er langzamerhand uit. Dan wordt er alleen rood en rood wit gemaakt. Juist het verschil tussen de kleuren is de afwerking zoals andere ook al zeggen. Jij noemt een T6000 in het rood ook een overgespoten blauwe. Dat ben ik niet helemaal met je eens maargoed. De afwerking maar het verschil tussen de kleuren.

En voor een 1,5 jaar geleden heeft in één ander vakblad gestaan. Dat er met Case IH en Steyr gedoeld wordt op veel eisende klanten. En met NH op Produktieaantallen.
ford8630power
Dan maar iets meer betalen, geen lekkages of wat dan ook is mij heel wat waard 😉
nht8040
15.000-20.000 euro kost een cvx 225 meer(helemaal basisch) dan een NH T7070 bijna full-option.

dan mag je nog een iets betere afwerking hebben.
dat kost niet zoveel extra. en kwa afwerkingskwaliteit zit er niet zo veel verschil op een cvx t.o.v een autocommand.

@ford: een T6000 of maxxum zijn buiten de afwerking hetzelfde dus als je maxxum niet lekt dan lekt een T6000 ook niet.

de iets oudere nh's wouden wel eens lekken dat ontkent ik niet,maar de huidige lekken niet meer.
HollandNew
Niet elke nh lekt 😉
maxxum5150
Nht8040: ik heb de prijzen hier naast me liggen en geloof me, wat jij allemaal aan het vertellen bent is lachwekkend...
ford8630power
In een Maxxum/t6000 zit maar een paar 1000 euro verschil in. plus dat je in een maxxum die fijne multicontroller kunt krijgen, doe mij maar een rode 😉 Iedereen zijn mening
nht8040
@maxxum: een cvx 225 kost ong. 132.000 euro zonder btw.(prijs komt van op agribex).
we hebben hier een T7070 lopen dus ik zal de prijzen wel beter weten dan jij 😉

@ford: daar kan het verschil minder zijn dat zeg ik niet en die multicontroller zal vast heel handig zijn.
gijs giesbers
Dit is inderdaad lachwekkend ja. Ik ben er van overtuigd dat het verschil tussen beide trekkers te verwaarlozen is. Maar NH is standaard vaak een stuk minder luxe uitgerust. en als je het gelijk uitrust is de prijs ook goed vergelijkbaar. Teminste lang geen 15000 euro verschil. En wat bertreft het lekken, dit heeft volgens mij ook met assembleren te maken.
maxxum5150
Mja, in mijn familie verkopen ze Case IH Steyr...
Maar goed, we komen er hier waarschijnlijk toch niet uit 😄

Zolang ze degelijke trekkers blijven produceren met een eigen identiteit hoort ge mij niet klagen.
nht8040
@gijs en maxxum: koop eerst is een T7070 of cvt,cvx 225 vansteyr of case. dan zal je zien dat die verschillen er zijn.

een steyr en case zijn net standaard veel minder uit gerust dan een nh.
gijs giesbers
Die prijs van die 225 is een Brutoprijs er gaat nog korting vanaf. Ik had verwacht als jullie zelf een T 7070 hebben draaien en de prijs ervan weet. Dat je ook weet dat hij bruto minimaal hetzelfde kost.
nht8040
Op agribex 2010 hebben we prijs gevraagt voor een T7070 en case cvx 225.

op de cvx stond niks standaard. enkele dingen die er niet op stonden(die er wel bij de NH op stonden zijn).
:het touch-screen,gewichten,elektrischespeigels,en nog paar dingen waar ik niet meer op kon.
gijs giesbers
Ben namelijk zelf Case IH en Steyr verkoper dus weet wel wat ze kosten. En als jullie tussen de 15000 en 20000 minder hebben betaalt als 132000 euro. Heb je er zeker ook GPS op zitten want anders is ie duur betaald
redprideworldwide
Behoorlijk idioot eigenlijk om 2 dezelfde trekkers in een andere fabriek te bouwen, kost pakken geld!

Nu ja als de klanten het zo willen.
nht8040
@gijs: hoeveel kost zo een cvt,cvx 225 dan bij jou?
wil ik wel eens weten.
of jij bent heel goedkoop of die waar wij prijs gevraagt hebben is heel duur.

die 132.000 euro die ik zei is volgens jou dus bruto?
gijs giesbers
Wat wil je erop hebben?
nht8040
Gewoon wat is de start bruto prijs?
volgens jou is dat die 132.000 euro, maar dan staat er niets op normaal gezien.

wel je mag er elektrischespiegels,touch-screen,voorgewichten(zoveel als mogelijk),opendak opzetten. dan heb je ong onze T7070.(ben wel nog paar optie's vergeten,maar die weet ik niet meer direct)
gijs giesbers
Dat zegt niks.

Jullie hebben volgens mij een T 7070 met sidewinder, 710/70R38 banden michelin, Gewichten. Hoeveel DW ventielen en hebben jullie luchtremmen?
redprideworldwide
Wordt die motor eigenlijk bij Cummins of iveco gemaakt? Blijkt om een samenwerking te gaan voor de nef motors?
nht8040
Ja luchtremmen zitten er op in combinatie met gewone remmen.
4 dw verntielen
gijs giesbers
Wordt gebouwd bij Fiat Powertrain
maxxum5150
Het gaat inderdaad om een samenwerking. Cummins heeft de motor ontwikkeld, productie gebeurd in huis bij CNH, nl bij Iveco.
gijs giesbers
Ongeveer tussen 21000 en 23000 minder als die 132000. dit is dan ongeveer netto. Teminste als ik de uitvoering goed heb.
nht8040
Wel dan ben jij een pak goedkoper dan die waar wij prijs hebben gevraagt.
als dit klopt teminste.

ben wel nog een paar optie's vergeten maar dat gaat het niet maken.

@gijs:ga je effe een pb sturen.
caseNH
Zeg gijs ik heb een vraagje over die nieuwe varios t6000 (en waarschijnlijk ook puma 125tot155) zal er daar een oliekoeler op staan ? want met een tvt kunnen we niet injecteren omdat de olie te heet wordt. zou er daar aandacht aan besteed zijn bij de bouw van die varios ?
grtz
FiatGek
Eigenlijk is het best wel idioot dat NH, Steyr en Case bijna hetzelfde zijn. je hoeft alleen nog maar te kiezen welke sticker je op je motorkap wilt Newholland, Steyr of case
gijs giesbers
Inderdaad er is aandacht besteed aan het warm worden van de olie. Ook is het mogelijk om een soort warmtewisselaar op een TVT te monteren die de problemen vermindert.
Siebenga
Zit die olie van de achterbrug en van de aandrijving niet losgekoppeld dan? over dat prijs verhaal... die t7070 blue power? is een speciaal actie model om zo van de overjarige modellen af te komen 😛 vandaar dat de prijs niet heel erg schrikbarend hoog is 😄
massey8690
Pff wat een discussie over cnh, startten ze allemaal nou maar in 1 keer, dan kunnen ze de helft case-rood spuiten, en voor de elite gooien ze er maar wat wit door 😉 😃
TLA-TSA
@ sieb een overjarig model van een type dat net is geïntroduceerd? 😉
vanlint8
Case, steyr en new holland worden in de dezelfde fabriek gebouwt, de goede trekkers worden steyr's en case ih's.
als ze niet starten worden ze blauw gespoten 😛
guy
@maxxum 5150, cummins is voor een 70% van Iveco toch? En zo'n groot verschil is er niet tussen Steyr en Fiat, in dej aren '50 bouwde Fiat al onderdelen voor steyr en omgekeerd. Zover ligt da tniet van elkaar. Wat ik gehoord heb is dat de Fiat group die 3 merken (NH, Case en Steyr) niet direct willen samen zetten (CNH-group), want dat ging minder goed dan ervoor, zo stonden er op de fabriek in Brazilie allemaal borden met CNH op, tot voor kort terug vervangen door de oude NH borden. Blijft allemaal gelijk, en wat over die prijsverschillen? das dna goed voor die topmannen bij Fiat want alles is toch 1 geheel samen.
jeroen13
Ik had gelezen dat een new holland T7050 autocommand 300euro duurder was dan een case en 6000 dan een steyr.ik weet gewoon dat het hele goede trekkers zijn de autocommand's anders zouden ze ook niet zoveel verkoct worden!!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
61
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
9