Trekkerbouwer New Holland zal na de T7000-serie ook de trekkers uit de T6000 van een continu variabele transmissie voorzien.
Dat zei Carlo Lambro, vice president Europa van New Holland tijdens een persconferentie die het bedrijf deze week tijdens Agritechnica hield. De trekkers uit de T6000-serie, die tot 114 kW loopt, zullen naar alle waarschijnlijkheid als eerste voorzien worden van een door CNH gebouwde continu variabele transmissie. Naar verluidt zouden de eerste trekkers eind 2010 geïntroduceerd worden.
Daarna volgen volgens Lambro eerst de trekkers uit de T8000 serie. Die trekkers hebben een motorvermogen van 182 tot 239 kW (248 tot 325 pk). Pas daarna komt de kleine T5000 serie aan de beurt. Maar wanneer dat zal zijn, wil Lambro nog niet prijsgeven.
Bron: fiatagri.spaces.live.com/
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
alle sinds het mechanische deel van de bak.
het elektronische deel is ook grotendeels het zelfde maar daar zijn lichte wijzigingen bij case en steyr ten op zichte van NH.
case en steyr hebben de bak van NH gewoon overgenomen in hun gamma. net zoals ze met de T7000-serie hebben gedaan.
plus de bak zelf werkt volgens een volledig ander principe dan de s-matic van steyr of case. deze was zelf al niet van hun maar van ZF. dus hebben ze eigelijk nog geen enkele bak zelf gemaakt.
dit is geen s-matic ontworpen door steyrmensen zoals jij zegt.
ja ze zullen waarschijnlijk wel een deel van die kennis gebruikt hebben(mag ook wel anders hebben ze steyr en case voor niks overgekocht). Maar het principe zelf is gans anders en is ontworpen door NH. daardoor dat hij gemaakt wordt in antwerpen en niet in 1 of andere steyrfabriek. het enige wat de 3 merken deels apart hebben gemaakt is de elektronica die de bak bestuurd,maar de bak zelf is van NH.
de T7000 van NH hebben case en steyr ook overgenomen.
en nu er een vario is hebben ze dat ook gedaan enkel electronisch zijn er lichte verschillen tussen de 3.
de case puma of steyr cvt is gewoon een overspoten NH T7000 en dat ligt zwaar voor sommigen.
Het verschil in de nieuwe is echter dat er geen klauwkoppelingen worden gebruikt om te schakelen, maar een dubbele lamellenkoppeling zoals in de DSG van VW, Audi en Porsche met twee gescheiden aandrijflijnen.
Ik heb de ontwikkeling mee gevolgd, en zonder Case/Steyr zou de transmissie er volledig anders uit hebben gezien hoor...
Volgens mij ligt het bij jou zwaar dat er meer rood in je blauwe zit dan dat je denkt...
Case en Steyr hebben deze gewoon overgenomen in hun gamma.
en NH is en blijft de hoofdspeler in de CNH groep ze verkopen meer dan case en steyr bij elkaar.
hoe meer er van eigenhuis is hoe beter. dat is zeker
mij ligt het helemaal niet zwaar als er iets rood in mijn NH blijkt te liggen als dit maar deftig is en lang meegaat.
zijn veel meer steyr en case mannen met hun dikke nek die blijven zeggen dat casen en steyr nog altijd pakken beter zijn dan een NH terwijl het praktisch dezelfde trekkers zijn mits enkele kleine wijzigingen kwa uiterlijk en elektronisch gebied.
T7500 is een vernieuwde tvt of herspoten cvt van steyr.
de T8000 is gewoon een overspoten case mangnum.
dacht je nu echt dat ik dat niet wist. haha ga met een ander lachen.
maar dat is ook een overspoten NH T6000 als ik mij niet vergis.
En voor een 1,5 jaar geleden heeft in één ander vakblad gestaan. Dat er met Case IH en Steyr gedoeld wordt op veel eisende klanten. En met NH op Produktieaantallen.
dan mag je nog een iets betere afwerking hebben.
dat kost niet zoveel extra. en kwa afwerkingskwaliteit zit er niet zo veel verschil op een cvx t.o.v een autocommand.
@ford: een T6000 of maxxum zijn buiten de afwerking hetzelfde dus als je maxxum niet lekt dan lekt een T6000 ook niet.
de iets oudere nh's wouden wel eens lekken dat ontkent ik niet,maar de huidige lekken niet meer.
we hebben hier een T7070 lopen dus ik zal de prijzen wel beter weten dan jij
@ford: daar kan het verschil minder zijn dat zeg ik niet en die multicontroller zal vast heel handig zijn.
Maar goed, we komen er hier waarschijnlijk toch niet uit
Zolang ze degelijke trekkers blijven produceren met een eigen identiteit hoort ge mij niet klagen.
een steyr en case zijn net standaard veel minder uit gerust dan een nh.
op de cvx stond niks standaard. enkele dingen die er niet op stonden(die er wel bij de NH op stonden zijn).
:het touch-screen,gewichten,elektrischespeigels,en nog paar dingen waar ik niet meer op kon.
Nu ja als de klanten het zo willen.
wil ik wel eens weten.
of jij bent heel goedkoop of die waar wij prijs gevraagt hebben is heel duur.
die 132.000 euro die ik zei is volgens jou dus bruto?
volgens jou is dat die 132.000 euro, maar dan staat er niets op normaal gezien.
wel je mag er elektrischespiegels,touch-screen,voorgewichten(zoveel als mogelijk),opendak opzetten. dan heb je ong onze T7070.(ben wel nog paar optie's vergeten,maar die weet ik niet meer direct)
Jullie hebben volgens mij een T 7070 met sidewinder, 710/70R38 banden michelin, Gewichten. Hoeveel DW ventielen en hebben jullie luchtremmen?
4 dw verntielen
als dit klopt teminste.
ben wel nog een paar optie's vergeten maar dat gaat het niet maken.
@gijs:ga je effe een pb sturen.
grtz
als ze niet starten worden ze blauw gespoten