Deutz D10006 - International 1046 achterbrug
Mijn 10006 met zf achter brug loopt op 710 banden slechts 32kmh, een 1246 loopt op nagenoeg even hoge banden 40kmh. waar zit hem dit verschil in? want mij is verteld dat de achterbrug in grote lijnen gelijk is
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D10006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Volgens mij kun je met eindvertraging van steyr rond de 45 uitkomen. Als ik t goed begreep
Die 4wd overbrenging zit m gewoon in de tandwielen van de 4wd aandrijfbak. ik heb een inter 4wd bak er tegen zitten, maar heb hier mn eigen tandwielen van de steyr in zitten omdat ik niet zulke kleine voorbandjes wilde..
Zover ik weet werd Deutz op 20' voorbanden geleverd. Bij dezelfde maat bij Steyr lag er 24' op.
Dat is correct en tevens juist!
Nu kunnen het 2 dingen zijn waardoor jou snelheid laag is. Wat Fendt boekenwijsheid:
1) Het schakeltandwiel van de 6e versnelling heeft doorgaans 48 tanden, de 25km uitvoering heeft er 45. (Alleen 614s altijd 45, maar heeft erg snelle groepen, maar dat komt zo.) Het tegentandwiel heeft dan doorgaans 22 tanden, bij 25km zijn dat er 25. Met deze verhouding ga je van 30 naar 24,75 km/u (30km*45/48*22/25). Zou een mogelijkheid kunnen zijn.
2) Er zijn erg veel soorten groepen, je kan met groepen van het topmodel de kleinste 40 laten lopen op standaard banden, dus 50 met hele grote maten. Hier verhouding priceas:schakeltandwiel hoge groep (voorin zichtbaarboven de bak als schakeldeksel +stangen weg zijn, stelt niks voor)
Favorit 4, 10 en 610s hadden 26:43
Favorit 11, 611s en 12 hadden 28:41
Favorit 612s had 31:41
Favorit 614s had 36:39.
Dus groepen van een 612 in een 610 (wat weleens gedaan wordt), van 30 naar 37,5. Zou het lukken van een 614s in een 610, dan wordt het 45,8. Alleen heeft deze al een dikkere priseas en schuine vertanding dacht ik, maar voor het idee. Achterassen en diff corrigeren grotendeels het verschil in deze baksnelheden. Jammer dat kroon pignon niet in het boek staat, alleen staat er dat het een set is, geen aantal tandjes...
Wil je de groepen gaan vervangen, moet je ALLES van de groepen vervangen, want de ingaande as heeft 2 tandwielen, 1 voor de hoge groep (hierboven dus genoemd) en de ander voor de lage groep en het extra tandwiel voor de achteruit, die zit in de bak-wand (achter het luik van de aftakaskeuzehendel). Vervang je er 1, dan mag je ze allemaal doen.
Hopelijk kan je hier wat mee
fendt-prospekte.jimdo.com/favorit-spezial/
Ook heel interessant om (het deel over getriebe) eens door te nemen.
ehm, die hebben we niet meer, maar die liep geen 40, ik schat zo'n 34 ofzo , met 18.4x38
special... Is dat ook niet onderdeel van een snelle trekkert?
@RobDeutz104 zou het kunnen dat de overbrengingen in een spezial ook weer anders zijn?
Edit, als je onderstaand bericht leest, dan weet ik het nu dus wel: In principe moet je een 3400 bak nemen met 3300 assen. Want een 1046 heeft een 3401 en 1246 een 3411. 13006 een 3402 en 612/614 een 3404. Hiermee kom je een end in de richting dus, inhoudelijk vrijwel gelijk, maar merken hebben hun eigen types hier.
Je zou zeggen dat ze uiterlijk ook verschillen:
tractorfan.nl/picture/726111/
tractorfan.nl/picture/789417/
Ik ben bezig met onze Schluter 1250, en die schiet uit de achteruitversnelling. nu heb ik de bak los en zie dat er van die schakelringen de tandjes aardig versleten zijn. wie heeft hier nog onderdelen van liggen? bak is een T3315
Is het lager nog wel goed? Dat zijn de zwakke punten van de bakken. Dan zou je er over kunnen denken om gewoon het tandwiel te vervangen. Hij is wel recht vertand zeker, of al schuin? Je zou Sybren Hof uit Terwispel eens kunnen vragen