Ford 1200 - brandstofpomp werkt slechts deels
Ik ben zo dom geweest de tank leeg te rijden. Nu heb ik uit topics gevonden hoe de leidingen te ontluchten. Dat heb ik allemaal gedaan, maar mijn trekkertje wil nog niet aanslaan. Als ik echter naar de twee brandstofleidingen kijk die van de pomp naar de verstuivers lopen, merk ik dat op de een meer spriets (druk) lijkt te komen dan op de ander. Dit begint al bij de uitgang van de brandstofpomp. Heeft iemand een tip hoe ik hier mee om moet gaan met mijn oude trekkertje.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 1200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Toch moet je proberen de motor aan te laten slaan op "de minst slecht" brandstofgevende verstuiver. Dit kan een vrij lang doorstartproces zijn en niet zonder gevaar voor verbranding van de startmotor.
B.T.W.: Ik ken zo'n Ford 1200 niet maar ga er vanuit dat de diesel zonder hulppompje door het brandstofsysteem moet stromen. Een kleine luchtbel doet dit al verhinderen weet ik uit ervaring met m'n Iseki minitrekker. Zorg dus dat leidingen, slangetjes, filter e.d. 100% luchtvrij zijn om de brandstofpomp goed van diesel te kunnen voorzien.
Ook het doorstarten om de verstuiverleidingen te ontluchten stelt geduld op de proef. En nogmaals: de verstuiverleidingen niet bij de pomp losdraaien maar boven bij de verstuiver.
Ik neem aan dat je filters enzo wel schoon zijn??
Maar het is dus met beleid toch proberen hem aan de loop te krijgen zonder de starter te beschadigen.
Er van overtuigd zijn dat ook het luchtfilter goed schoon is omdat hij met te weinig luchtaanvoer ook slecht aan wil
- alle brandstofleiding demonteren
- tank leeg en schoon maken, inclusief brandstof uitlaat
- filter heb ik reeds vervangen
- flexibel slangetje voor ontluchten pomp vervangen
- brandstofleiding van filter naar pomp goed doorblazen
- brandstofleidingen van pomp naar verstuivers goed doorblazen.
- alles netjes in elkaar zetten
- tank vullen,
- filterhuis ontluchten,
- tussenleiding ontluchten,
- pomp ontluchten,
- leidingen naar verstuivers ontluchten.
- op hoop van zegen voorgloeien en starten.
Als ik nog iets mis of fout dreig te doen, laat het me even weten.
Deze leiding moet je zo min mogelijk aan komen. Hier wordt in principe alleen gefilterde brandstof doorgepompt, en dat bij een druk (zeer hoog) dat verstoppingen onmogelijk zijn.