Illustratie van:

Fordson Major - Welke 6 cilinder motor is dit ?

Volgens de vorige eigenaar komt de motor uit een pikdorser en zou 120 pk hebben.
Op het blok staat : T1 2702E 6015
Er staat ook nog FoMoCo, maar dat zal waarschijnlijk Ford motor company betekenen ?
Er zit een brandstoffilter op Delphi 7111-296
Het zou handig zijn om te weten welk type motor dit is , vooral om het onderhoud te kunnen doen (klepspeling enz)

Deel dit topic

Reacties

cyclonedriver
Is hij de expert ?
RobinFord
2702E is het type
RPCounty
Als je achter het brandstoffilter kijkt links kun je een ingeslagen getal zien. Dat kan 330 365 of 380 ingegraveerd staan. Dit geeft het aantal cubic inches aan. Zo kun je achter het model komen. Maar de klepspeling is voor de 2700 serie motoren allemaal het zelfde. Namelijk 0.4 mm inlaat en 0.3 uitlaat. En nee niet andersom....
valmet6400power
@cyclonedriver

Jup, moet je even tussen z'n fotos kijken!
ronald73
Quote @RPCounty:
Namelijk 0.4 mm inlaat en 0.3 uitlaat.

En dit is bij? Bij warme motor toch?
RPCounty
Koud of handwarm
Ritchie
@RPCounty

Is dit een zgn. Dorset?
john deere 7810
@RPCounty

appart die speling. Weet je ook waarom?
RPCounty
@Ritchie dat kan ik zo niet zien. Ik denk aan het nummer te zien wel. Maar aan de buitenkant kun je pas zien of het een Dorset of een Dover Diesel is.
RPCounty
@john deere 7810 ik heb het mij ook altijd afgevraagd. Ik heb het tig keer gechecked in diverse boeken maar kom er steeds weer op. Ik gooi het op een correctie tbv de kleptiming. Anders kan ik het niet verklaren.
jd user
Er werden vroeger ook wel 6 cilinder bedford vrachtwagenmotors geplaatst in de majoors.Misschien dat je er dan wel beter achter kunt komen wat betreft de gegevens.Mn opa had vroeger ook twee .
cyclonedriver
Ik zal morgen eens kijken naar de cubic inches.
Moet de klepspeling nu warm of koud, want ik lees verschillende dingen ?
Zal ook eens wat foto's nemen.
basia
@RPCounty

Komt af en toe vaker voor ; de OM 636 van Daimler-Benz ( 180 D motortje) heeft ook de inlaat grotere speling dan de uitlaat .

Volgens mij heeft het met de "hefboom" lengte van de tuimelaars te maken ; die is bij deze motoren niet symetrisch , dwz aan de stoter-stang kant is de tuimelaar korter dan aan de klepzijde .
Daardoor krijg je ook maatverschil ; zou je de speling kunnen meten tussen stoter en nokkenas ; heb je wel weer nagenoeg gelijke spelingen .
basia
@cyclonedriver

De Fords waar ik altijd aan werkte (pers en lichte bedrijfswagens ) daarvan gaf Ford op dat het zowel koud of warm mag .
Geld voor zwaardere motoren ook denk ik .
Alhoewel we een hete motor voor het gemak om aan te werken een poosje lieten afkoelen .
cyclonedriver
Ik kan geen nummer vinden achter het brandstoffilter
Heb wel enkele foto's genomen. Je vind ze terug in mijn album.
Hier plaatsen lukt me niet
RPCounty
Naast het brandstoffilter links zit een uit stekend blokje. Daar staat het in gegraveerd
cyclonedriver
Ik zal morgen nog eens kijken
basia
@Wimsumar Zelfs geen commentaar ?
Wimsumar
Beste Basia:
Quote @basia:
commentaar ?

Ehhhhh,.. pardon? :? Wat is er mis? :?
cyclonedriver
K'heb een nieuwe foto geplaatst waarop twee keer een 3 te zien.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
23