Volgens de vorige eigenaar komt de motor uit een pikdorser en zou 120 pk hebben.
Op het blok staat : T1 2702E 6015
Er staat ook nog FoMoCo, maar dat zal waarschijnlijk Ford motor company betekenen ?
Er zit een brandstoffilter op Delphi 7111-296
Het zou handig zijn om te weten welk type motor dit is , vooral om het onderhoud te kunnen doen (klepspeling enz)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Jup, moet je even tussen z'n fotos kijken!
En dit is bij? Bij warme motor toch?
Is dit een zgn. Dorset?
appart die speling. Weet je ook waarom?
Moet de klepspeling nu warm of koud, want ik lees verschillende dingen ?
Zal ook eens wat foto's nemen.
Komt af en toe vaker voor ; de OM 636 van Daimler-Benz ( 180 D motortje) heeft ook de inlaat grotere speling dan de uitlaat .
Volgens mij heeft het met de "hefboom" lengte van de tuimelaars te maken ; die is bij deze motoren niet symetrisch , dwz aan de stoter-stang kant is de tuimelaar korter dan aan de klepzijde .
Daardoor krijg je ook maatverschil ; zou je de speling kunnen meten tussen stoter en nokkenas ; heb je wel weer nagenoeg gelijke spelingen .
De Fords waar ik altijd aan werkte (pers en lichte bedrijfswagens ) daarvan gaf Ford op dat het zowel koud of warm mag .
Geld voor zwaardere motoren ook denk ik .
Alhoewel we een hete motor voor het gemak om aan te werken een poosje lieten afkoelen .
Heb wel enkele foto's genomen. Je vind ze terug in mijn album.
Hier plaatsen lukt me niet
Ehhhhh,.. pardon? :? Wat is er mis? :?