Worden banden tegenwoordig aan de velg gelijmd?
met de banden drukwisselsystemen kan ik me voorstellen dat bij hele lage druk en zware belasting de banden eraf knallen.
Zoja met wat voor lijm doet men dit
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dus hij heeft altijd nog druk op de hiel van de band.
Die zijn meer bedoeld om de hiel te beschermen bij lage druk.
Bij ons werd hij enkel gebruikt als er luchtverlies was tussen de band en de velg. Meestal nadat de velg zelf licht vervormd geweest was door ergens op te rijden.
Ben helaas de naam vergeten van het product. Weet alleen dat het borsteltje op de schroefdop zat en dat het product zeer plakkerig en stroperig was.
Maar normaal, door de vorm van de velg, kan hij er zelf bij zeer lage druk niet afkomen, want er zit een bult op de velg normaal, die de band op zijn plaats zou moeten houden.
Bij lage druk en hoge belasting rijden kan eigenlijk ook alleen maar met VF banden als Xeobib.
Bij andere banden gaan ze misschien niet meteen van de velg af maar je sloopt ze er wel mee.
Je hebt trekkerchauffeurs en cowboys....