Problemen hef fendt 614s
Ik heb een hydroliekblokje bijgeplaatst en nu werkt mijn hef niet meer,olie is er wel af geweest;heeft er iemand tips?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
hopelijk is dit bij jou niet het probleem ik heb toen een nieuw hefventiel moeten monteren
Ik heb (en ik heb lang moeten zoeken om dat probleem te vinden) gehad, bij het afbouwen van het ventiel om langere draadeinden te steken, dat het asje op het ventiel iets verdraait was, en daardoor niet mooi meer in de uitsparing van het asje van het hefblok ging bij het terug monteren
Het asje in het hefblok zit enkel vast met een circlipsje. Bij mij was dat door de ouderdom niet super meer en is het asje bij het monteren van het hefventiel "verschoten"(en dieper gaat zitten). De asjes grijpen dan niet meer in elkaar, waardoor je hef bij het bedienen van het ventiel dus ook geen commando meer geeft.
Om dat asje in het hefblok weer op zijn plaats te krijgen moet heel het blok eraf. Ik zeg er alvast bij, dat de circlips achter een pastille zit (een busje met een verval in, in dat busje zit draad M18 of M20, weet het zo niet meer uit het hoofd, door een bout er een toer of 2 in te draaien kan je het busje eruit trekken, en dan zie je de circlips). Als het asje op zijn plaats zit, de circlips (indien die nog goed is) er terug op, het busje weer op zijn plaats en hopen als je het ventiel terug monteert dat ze nu wel goed in elkaar gaan.
Nuja, je kan eerst proberen zonder het hefblok eraf te doen, dat busje los te halen en het asje terug te trekken met een tangetje (je hebt niet veel plaats). Indien dat niet lukt, het blok er maar af dan.
Een ander verhaal, maar dat is niet gekomen door het ventiel los te doen, is dat de plunjer in het hefventiel vast zat. Ik heb dat toen per toeval los gekregen, door de hefhendel helemaal naar beneden onder de aanslag te doen (de beugel zat er toen niet meer op). Je hoorde dan een klik. De hef deed het dan ook weer.
zorg er wel voor dat met monteren het platte asje wat je op de 2de foto ziet goed in de hefdeksel valt (heeft mij wel wat moeite gekost) als het goed is kan dit alles zonder het hele hefventiel van de trekker af te halen
zoals je ziet bestaat de hef uit 2 delen de cilinder en de ronde as die in de cilinder valt deze is niet verbonden met de zuiger in de cilinder maar ligt er los in. de zuiger in de cilinder duwd tege de ronde hef as aan als er olie op wordt gezet. omdat de cilinder en hefstang nie met elkaar verbonden zijn moet de hef altijd vrij omhoog kunne bewegen als je onder de heflatten tilt. dus het is vreemd dat jij jouw trekker omhoog kan krikken dit zou alleen maar moge kunnen als de hef in de hoogste positie staat. als de hef niet wil.zakken zit er inwendig in het ventielenblok (bovenop misschien ooit afgebroken dat hij niet zichtbaar is) een kraantje die er voor zorgt dat de olie niet wegkan dus de hef niet kan zakken. is deze niet perongeluk bediend? heb je wel goed gekeken of de olie kanalen van het nieuwe ventiel overeen kwamen met het ventiel wat er voor zit en de eind deksel? ik heb namelijk zelf ook een ventiel bijgebouwt en kwam er toen achter dat er 2 verschillende zijn. en dan kunne er oliekanalen afgesloten worde waardoor je ook vreemde verschijnselen krijgt.
staat de hefcilinder niet perongeluk in de hoogste stand en heb jij de hefarmen en de hefhulpcilinders in de laagste stand gemonteerd? dit zou kunne. verklaren waarom je de trekker op kan krikken onder de heflatten.
Had ik ook aan zitten denken, maar is vrijwel onmogelijk dat die eruit valt.
bedankt voor de vele reactie's
Nu ben ik erg benieuwd wat daarbij verkeerd is gegaan. Graag nader omschrijven.