Beste tf'ers ik ben in het bezit van een ford 8210 gen II van 1987 met 9700uren.
nu heb ik ondertussen gemerkt dat de trekken enorm veel verbruik (diesel).
een voorbeeld: heb gisteren een 10km gereden en heb 20min gerotoregt, heb meteen een kwart van mijn tank zien verdwijnen.
luchtfilter is ondertussen al veranderd, maar als ik aan 2300 toeren rijdt verschijnen er constant zwarte rookpluimpjes. wie kan helpen ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Rookt hij de hele tijd zwart of gewoon bij toeren bij ong 1500, niet ????
hij doet dit alleen bij hoge toeren heel af en toe bij lagere ook
Laatste keer dat ik hoorde dat een Ford veel zoop was t iets anders ???? :lol:
Is er niet gewoon met je brandstofpomp gerommeld voor je hem kocht dat ie gewoon vol open staat? Als dat niet het geval is gewoon even tanken dan zie je snel genoeg of je tankmeter stuk is! Wel vervelend overigens..
Haha ; + 10
Hoeveel liter verbruikt hij per draai uur ?
Als je dat weet en vergelijkt met andere metingen bij de zelfde trekker , dan pas kan je weten of hij veel of weinig verbruikt.
als er aan de pomp gesjoemeld is hoe kan ik dat te weten komen ?
heb is een meting gedaan en kwam uit op 10-12l per uur ?
zou dit door de turbo komen ?
Dat is niet abnormaal veel, zeker niet als de trekker echt moet werken, dan kan het nog wel meer worden.
Gewoon volgooien, er mee gaan werken en dan meten hoeveel erbij moet.
Weet dat een ford 6710, die we tot aantal jaar terug hadden, 2 tanken heeft met 1 tankmeter en daaronder een schakelaar voor de tankmeter. Dus dan staat de tankmeter op leeg, betekend dat dat 1 tank leeg is. Zet je schakelaar om en dan geeft ie de volgende tank aan.
Wat is verder het probleem, vind je dat ie veel verbruikt in vergelijking met andere trekkers? Wat heb je nog meer op het bedrijf?
Heb je je verstuivers eens laten testen ? Ik trek ze altijd uit het blok, draai ze dan aan de leidingen zodat ze naast de motor in de openlucht spuiten en laat m dan tollen op de startmotor. Je moet dan stevige kegels met fijne druppels brandstof zien, als ze druppelen zijn ze niet goed.
Je kunt op die manier niet de openingsdruk testen, dan moet je ze meebrengen naar een dieselservice bedrijf en ze op een handpompje met manometer aansluiten.
hoe kan ik nakijken of de pomp open staat want denk ook wel dat ze aan de pomp hebben geprutst want hij is heel nerveus
Dit boutje is voor het meer diesel geven. Uitdraaien is meer diesel en indraaien is minder diesel.
Van een turbo erbij gaat de trekker niet meer gebruiken, meestal zelfs minder.
Zelfs onze "naar zeggen" niet zuinige 6400 is met alles zuiniger dan de 6230 van m'n buurman dat is wel grappig
Zei ook niet dat het een John Deere was en dan staat de 6400 op 130 pk en dan evengoed amper diesel gebruiken
Waterrem is zo gepiept, binnen 5 minuten ben je klaar eigenlijk!
Zelfs 10 tot 12 liter per uur is zuinig bij stevig werk.
Als je voor het verbruik van de tankmeter uit gaat klopt het iig nooit.
dus verstuivers laten testen waren er 4 van de 6 nozzels kapot in de verstuiver .
dat krijgt hij dus gewoon teveel diesel
Ach 12 ltr per uur is toch prima.
Het is tenslotte geen opgedraaide 605 die aan zn diesel nipt.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant denk?
Een heel topic vol met tips en nog snap je het niet.
En de motor wordt er niet slechter van.
Als je de regulateur te strak hebt staan gaat hij idd zenuwachtig reageren en daardoor zuipen, en pufjes rook komen dan omdat hij gelijk volle mep geeft ipv heel iets corrigeert om constant toerental te houden. Bij electronische pompen kun je in principe zwart/wit afstellen maar dan worden het bokken. Normaal stel je dan de droop in tussen de 5 en 10% (bij 2200 toeren begint de brandstofgift terug te lopen, en bij 2200+10% is 2420 toeren spuit hij geen brandstof meer in)
Dan moet zijn regulateur wel vrij strak staan wil dat kunnen....
Brandstofpomp gewoon naar een bosch dieselcentrum brenge, die kijken hem zo na.
Als je hoort hoe de Superstocks warmdraaien, net als een Lanz 1 cylinder, dat komt ook omdat ze de regulateur superstrak hebben staan, alles of niks.
Ik heb zelf wel eens aan de verkeerde schroef gedraaid waardoor hij niet meer dan 1000 toeren wou maken. Maar ik schrijf altijd op hoeveel graden ik aan welke schroef draai zodat ik altijd terug kan.
Klopt. Maar bij de tractorpullers zijn die helemaal aangepast... Ik neem aan bij de 8210 niet... Alhoewel hij ook een opgebouwde windmolen heeft...
Nouja als hij inderdaad voor trekkerttrek gebruikt is en aggresiever oppakt, zie ik niet wat diegene fout doet ????. Aggresiever oppakken betekend ook dat hij hem beter oppakt... En langer doorgaat
Ja. Ik zou hem wegbrengwn
Op de waterrem kun je niet zomaar alles zien. Ten eerste hebbd Renze dn ik het niet over simpel meer diesel erin pompen. Je zegt zelf al dat er een turbo op is gezet. Dat levert extra vermogen. Heeft de tractor trekkertrek gedaan?
Kuj je dat zelf niet, breng hem dan maaf langs bij hun
met turbo denk ik da deze 120 pk zal hebben ?
ik wil zeggen als hij op de watterem 170 pk geef kan ik begrijpen dat er iets mis is
Ja maar pks zegge niks. T gaat nu om de stotter en dat is de reactie van de pomp. Als je alleen vermogen ziet is het geld weggooien....
Als je de grafiek van koppel ziet kun je er ook wat mee... Maar dieselcentrum heeft er meer verstand van.
zou dat stotteren op hoog toerental niet kunnen komen door opengedraaide pomp of verstopte filters ?
Nee en ja. Pomp is OPgedraaid. Misschien dan. Wat voor pomp zit erop? Hoe zit de turbo erop? Stuur eensfoto's?
Het is niet fout, maar het slaat nergens op bij een relatief standaard trekker. Als je in een klasse gaat rijden waar je bij teveel toeren gediskwalificeerd kunt worden, rijdt, dan heeft het zin. Anders heeft het alleen maar nadelen.
Hier in de buurt kan dat idd bij de dtandaard. Veelal worden toeren gecontroleerd
dat doet elke ouwe trekker
dat doet elke ouwe trekker
En voor het vele diesel verbruik probeer eerst zuiver te meten !
En het is ook zo hoe nieuwer de trekker hoe meer diesel er door gaat
Dat doe je goed, meten is weten.
En als het niet goed is kunnen ze hetmmeteen goed afstellen.
Laat maar even weten wat er aan de hand was na afloop.