Deutz f3l 1011 blauwe rook

We hebben een deutz f3l 1011 motor in onze kniklader liggen en die rookt blauwe lucht. Er is geen olieverbruik
wat kan ik hier aan doen?

Deel dit topic

Reacties

deJong
Brandstofpomp versleten.
Zuigerveren versleten.
Cilinders versleten.
Klepgeleiders versleten.
Smeerolie te dun.
Oliedruk te hoog.
Oliepeil te hoog. Blauw/witachtige rook die vermindert bij warme motor wijst op een te laat inspuitmoment.
Indien het roken samengaat gaat met kloppen kan dat ook wijzen op een in open stand geblokkeerde verstuiver.

Verglazing van cilinderwanden. Nieuwe of gereviseerde motor te voorzichtig (verkeerd) ingelopen.
Motor te vaak langdurig onbelast laten draaien.
Langdurig te weinig vermogen gevraagd (te zware motor voor de klus).

iets in die geest dacht ik.

is geen ramp... de motor draait niet meteen inelkaar, heeft onder andere met uren en leeftijd te maken. onze 309 zet al jaren de loods blauw en die leeft ook nog steeds(voornamelijk met koud weer) dus hoef je je niet direct druk over te maken zoland de motor goed loopt en niet overslaat en tikt zeg maar.
jojodeere
Ok bedankt voor de tips
RobDeutz104
Kan ook zijn dat er een verstuiver blijft druppelen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
1