Illustratie van:

International 1055 - Brandstofpomp 1055 turbo

Ik ben bezig met een turbo op mijn Inter 1055 te bouwen maar voor een goede verbranding leek mij beste om pomp beetje te vervroegen. This een turbo van een 1455, maar hou eerst m'n eigen pomp gewoon, origineel staan ze op 15graden iemand enig ervaring mee waar ik hem beste opzetten kan . Gr.Jos

Deel dit topic

Reacties

1046
Zou ook maar voor een grotere pomp gaan. Das wel beter. Anders heeft die molen ook geen zin
josinter
Als ik deze max openzet krijgt ie ookwel redelijk brandstof. Wil het zo eerst proberen dikkere pomp kan er anders altijd nog zo op.
josinter
En de molen licht er al dus dan eerst maar us kijken wat hij doet.
selten
Bosch A pomp erop zetten. Beetje werk met ombouw maar dan loopt hij wel zoals het moet....
monteurtje
@1046
Heb jij daar verstand van dan? Jij rijd ook nog turbo-loos ????
Snaky Bill
Zijn de zuigers bestant voor de exstra turbo druk van 30LBS max.
1046
@monteurtje lekker hoor kaal. Maar ik hoor wel eens wat en zie ook veel????
Jarno1h
Jos, Wij hebben op de 1065 van Frank ook een turbo gebouwd. Ons werd geadviseerd om geen turbo van een 14 er op te zetten omdat die gewoon te groot is voor een 10. Het kan wel maar dan moet je inderdaad de pomp vervroegen, andere norzels en een grotere pomp met meer opbrengst. Maar ik denk dat je dan dik over het vermogen gaat in de 5.5Ton? Normaal is pomp vroeger zetten een graat of 5 eerder. Maar dit kun je het beste even aan de vermogenstester doen. Vermogen gaat niet veel omhoog maar koppel wel.
Jarno1h
Ik heb eventueel nog wel een turbo van een 12.
josinter
Tja naar mijn mening kan het. Jan Zomer heeft ook een 1455 turbo op zijn 955 dat ding loopt als de brandweer....
Jahn
@josinter

dan vraag je hem toch even, hoe hij zijn pomp heeft staan.
josinter
@Jahn die heeft er niks aan gedaan maar was gewoon eem nieuwsgierig naar t advies.
Jahn
@josinter

als je de pomp meer brandstof laat geven, dan doet hij er ook langer over om het in te spuiten, daarom zul je de pomp een paar graden vroeger moeten zetten. maar ik zou zeker eerst niet meer dan 2 a 3 graden doen.
en ideaal is om het voor de waterrem te doen, dan kun je precies zien wat je doet, ook kwa koppel.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
8