Hallo,
Ik heb de koppaking van mijn trekker vervangen, nu start deze niet meer. even een lijst van wat ik gedaan heb kleppen opnieuw ingeschuurd, verstuivernozzles vervangen en aflaten stellen door een professioneel bedrijf. Kleppen gesteld en de gloeierij na gekeken als ik nu probeer te starten, rookt hij steeds maar op 1 cilinder. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!
Lars
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 436 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Diesel word niet ontstoken, diesel is zelfontbranding. Zelfontbranding kan enkel ontstaan door de druk die er ontstaat in je ontbrandingskamer. Door deze druk zal de diesel dan zelf ontbranden.
Benzine word ontstoken door middel van een bougie en zijn vonk.
Als je nu dus zegt, dat hij enkel maar ontbrand op de eerste cilinder, dan lijkt het dat er op de andere 3 cilinders onvoldoende druk komt te staan, waardoor de brandstof niet van zichzelf vlamt. Drukverlies dan, foute afstelling van de kleppen ... ???
Ik weet dat de druk heel belangrijk is en dat diesel daardoor ontbrand. De motor heeft juist veel compressie en we hebben de kleppen iets ruimer ingesteld dan 0.3 want dat is de afstelling bij warme motor.
Dan weet je het zo verstuiver bedoel ik hè.
Zit wat in, ga ik morgen even proberen.
Maar je geeft ook aan dat maar 1 cylinder rookt. :?
Hoe zie je dat? Nog geen uitlaatspruitstuk gemonteerd?
Verstuivertest op de motor: Hang alle verstuivers "buiten boord" om de werking (tevens inspuitpomptest) te controleren.
1 cilinder rookt zwart... de andere wit van onverbrande diesel. Heb idd geen uitlaatspruitstuk gemonteerd om te zien welke wel ontbrand. Ik verwissel morgen eerst de ene verstuiver die wel werkt en kijk dan even wat er gebeurd. Anders voer ik jouw tip even uit. Dankje
Ook het gloeisysteem nog eens nalopen. Wellicht werken er 3 stiften niet.
Heb ze er net nog uit gehad en alle 4 rood gloeiend bij het testen.
bij de verstuivers leidingen stukje los draaien
en zodra er echt geen lucht bellen meer komen vast zetten
1 voor 1 getest? Of alle 4 tegelijk, doorverbonden zoals ze ook in de motor geschakeld zijn?
Ik stel den kleppen koud altijd precies op 0.3 laat ik heb warm lopen en stel hem dan weer af op 0.3
Buiten de motor weer in serie gezet zoals ze normaal in de trekker zitten
Doe ik dat vandaag ook...
De kleppen afstellen: Inlaat 0,4 en uitlaat 0,3 mm
Verstuivers afstellen op 120 bar. Wanneer de verstuivers iets te hoog staan afgesteld heeft dit geen invloed op het niet goed starten. Heb je de brandplaatjes onder de verstuivers ook vervangen en op de juiste wijze weer gemonteerd?
Goed gloeien.
Ik denk dat het probleem groter is. Waarschijnlijk is de compressie druk te laag.
De oorzaak kan zijn dat de kleppen te hoog liggen (compressie ruimt wordt hierdoor immers groter) en of versleten zuigerveren.
suk6