Illustratie van:

International 844 S - dampt veel start slecht

Hallo

mijn 844-s dampt veel en start zeer slecht als die koud is, ik heb de brandstoftoevoer al aardig teruggezet maar zal dit dan aan afstelling in de pomp zitten? zo ja, hoe moet ik de pomp afstellen om de afstelling zo te krijgen dat hij goed start en niet meer zo dampt?

Deel dit topic

Reacties

Sanderford
Ik denk niet dat t aan de afstelling ligt ik heb m'n pomp open staan en hij start altijd vanzelf dampt als ie koud is wel een beetje meer maar niet schrikbarend veel. Mijn pomp staat zo dat ik m nog net stilgezet krijg met de stopknop
9115
Een echte inter start slecht in de winter!
Gloei je de trekker wel voor? Dacht dat dit startknop half uittrekken is.
CormickWillem
Dampt de trekker uit de uitlaat of uit de ontluchting van het motor carter.
erik9831
Volg je de startprocedure ?
1046
Hoe zijn de verstuivers??
valmet 8500
Mijn 644 start ook slecht maar als ik een minuut voor gloei en de stopknop half uit start hij zomaar.
IHC44powers
Ja ik gloei goed voor en ken het hele verhaaltje met coldstart enz. maar met de afstelling van de pomp bedoel ik niet de stationairschroef maar echt de afstelling in de pomp.
ErDee
@Sanderford kwestie van uitmeten hoeveel je de stopaanslag terug moet draaien als je de hevel verzet
IHC44powers
Weet iemand toevallig ook op hoeveel graden de pomp hoort te staan?
ErDee
@IHC44powers 844-S 18 graden als het goed is
IHC44powers
Hmm oke zal is kijken, in ieder geval alvast bedankt... want hoe de pomp nu staat daar klopt niks van want mijn 744 heb ik de pomp toen de tijd nog met men pa afgesteld en die krijgt volop brandstof en dampt een klein beetje en start altijd, en ook nog eens beresterk.
dezw
844s staat op 10 graden volgens technische documentatie
ErDee
Dan zal de 844 op 18 staan en de 844-S op 12. staan beide bij 844(-S) maar niet welke waarbij hoort.
wezel844-s
Standaart is 10 graden vervroegen doe je meestal naar 12 graden anders gaat de motor pingelen en trekt hij minder hard als de motor slecht start en flink dampt kan het ook zijn dat de brandstofpomp versleten is dit had ik ook met mijn 844-s de bosch va pompen zijn ook heel oud en niet echt efficiënt een goede optie is om deze te vervangen voor een bosch ve pomp van een 845 dat heb ik ook gedaan start hij veel beter dampt ie niet meer en hij trekt veel harder.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
12