Balenklem aansluiten

Hallo

Thuis zitten wij met een probleem. Vandaag moesten wij de balenklem aanhangen maar gebruiken deze niet veel, maar telkens als wij de hydraulische slangen willen aankoppelen gaat dit zeer slecht tot niet. Er staat telkens druk (hydraulische druk) op de koppelingen. Is er een oplossing hiervoor dat er bv een bypass word tussen gezet tussen de 2 leidingen dat de druk die opgebouwd wordt door de zon weg kan. Heeft iemand hier een idee over.

Mvg

Deel dit topic

Reacties

+1
walker1
@306LS Ik begrijp dat jullie oliedruk op zonne-energie hebben?
mike_v
De klem zelf wat bewegen zodat de druk van de cilinders afgaat?
Wij zetten de klem altijd drukloos weg, dan heb je hier geen problemen mee.
Oldtimer-fan
Motor uit zetten en met de bedieningshendel heen en weer bewegen bij af en aanhangen. En als die electrisch aangestuurd wordt, moet je de tractor eerst op contact zetten
306LS
Wij zetten de klem altyd een beetje open weg maar olie zet uit bij temp stijging dus wordt er altyd druk opgebouwd en is het een mizerie om die dan aan te sluiten omdat de koppeling dan onder druk staat
mf 6150
Mijn vader zet de trekker altijd uit met de voorladerbakken aankoppelen. (kuilhapper en balenklem) Mij lukt het meestal om het zonder te doen, zorgen dat de bak met aankoppelen niet in de voorlader hangt, en een paar keer op het knopje drukken die op de 1 hendel bediening zit. (knopje die je gebruikt voor de derde functie) Om de een of andere reden staat er dan minder druk op.
rommert14
Ja ik pak meestal een stuk ijzer en n hamer haha. Maarja das niet de beste oplossing. Enige manier is om dan 1 van de slangen van de klem los te draaien denk ik.
306LS
@mf 6150 ja moet hem ook uitzetten soms maar doe dat liever niet. En ik druk ook op die knopjes maar helpt niet veel. Het is de leiding die op de balenklem zelf zit waar heel veel druk zit zodat ik deze niet aangesloten krijg.
306LS
@rommert14 zo heb ik het vandaag ook gedaan, 1 leiding losgedraait tot de druk eraf was, toen was het geen probleem om deze aan te koppelen
rommert14
@306LS Dat is het gekloot van die dingen soms
mf 6150
@306LS
Hahaha dat niet uitzetten heb ik ook een tik van. 😃
harald vrieling
Mooiste is wat hier genoemd word. Trekker uit en dan effe alle kanten op bedienen . Dan moet hij drukloos zijn .. Mocht je nog moeite mee hebben. . Er bestaan koppelingen met een puntje en gaatje op de nippel .. Die kun je onder druk eenvoudig los drukken . Vraag lmb in de buurt effe
walker1
Quote @306LS:
@mf 6150 ja moet hem ook uitzetten soms maar doe dat liever niet. En ik druk ook op die knopjes maar helpt niet veel. Het is de leiding die op de balenklem zelf zit waar heel veel druk zit zodat ik deze niet aangesloten krijg.

Dan is die niet drukloos weg gezet, een beetje zonnewarmte bouwt niet zoveel druk op dat die leiding niet aangesloten kan worden. Bij afkoppelen gewoon trekker uitzetten, drukloos maken en dan afkoppelen.
fendt308-driver
Koppelingen aan elkaar koppelen als je afkoppelt. Dan kan de olie altijd rond
echte844
Geen onbekend probleem, heb ik ook als ik hem koud weg zet en aan wil koppelen als de zon er op geschenen heeft.
Oplossing: klem binnen neer zetten niet helemaal gesloten of open.
of snelkoppeling met druk ontlast klepje monteren. Dit zijn mannelijke delen met een klein klepje (pinnentje) op de midden pin.
harald vrieling
kramp.com/shop-nl/nl/… ,, dit bedoel ik
BigBendeutz
Bij trekkers met elektrische schakeling helpt uitzetten niet, omdat dan geen olie meer gaat stromen.
wegzetten/drukloos maken juist met draaiende motor(electr) knop indrukken en hendel in zweefstand zetten.
en weg zetten met de klem een stuk open.
Moet je veel aan/afkoppelen investeren in hydrofix snelkoppelingen die kun je onder druk koppelen.
jd user
Ik heb schroefkoppeling.Zelfde systeem als bij de hydraulische graafkraan .Kan meestal onderdruk aan en afgekoppeld worden.En lekt nooit!
Andre150
De oplossing van @harald vrieling werkt perfect in deze situatie.????
306LS
Denk dat ik de oplossing van @harald vrieling eens ga proberen maar dat ontlastgaatje hoe zit dat juist? deze laat de olie door bij het aankoppelen of hoe zit dat juist?
harald vrieling
@306LS idd , en ALS JE SNEL BENT SMEERT HET WEINIG
Wouterdeutz
Het zelfde als war @harald vrieling zegt hebben wij ook op de klembak voor aan verreiken omdat anders de slangen van de klem zomerdag ook op druk stonden nu kunnen we de druk er zonder geweld afkrijgen
trean
Proberen om je machines niet in de zon te zetten.
306LS
Goed mensen bedankt ga er morgen eens voor bellen!
inter 745xl
Hadden wij vorig jaar ook, hij had die dag de hele tijd in zon gestaan.
306LS
Ja is een mizerie zeker in de zomer. Heb liever dat het snel gaat dus daarbij ben het beu nu.
+1
jehan
@306LS we hebben hetzelfde probleem metde stobbenfrees ..hebben het probleem opgelost om 2 vrouwtjes kopelingen te monteren..aan de stobbenfrees op het frame waar we de mannetjes koppelingen die aan de stobben frees zitten in doen ..lekbakje aan de vrouwtjes koppeling gemaakt en probleem is opgelost ..zetten we de frees weg dan sta ik elke keer versteld hoeveel olie er in het lekbakje zit als ik de frees weer aan de trekker koppel ..voor we dit hadden lekten de koppelingen vaak olie en dan had je weer een olie vlek onder de frees liggen ..het zelfde heb ik hier thuis met de balenklem ..ook altijd druk op de koppelingen ook als ik de druk er af doe met afkoppelen..zal er wel een foto van maken morgen
bartjuh
Hydro-fix koppeling eraan zetten. T zelfde als koppeling voor voorlader aansluiting als t ware
zetor4ever
hydrauliekonline.com/snelkoppelingen/multifaster/
bevalt prima, vroeger ook altijd druk erop, maar waren we zat dus vandaar dit, nu nooit meer last
Loeideutz
@jehan Ik vind het wel een goede oplossing, die constructie op de stobbenfrees. Wat ik me afvraag is het volgende. Je verbaast je over de hoeveelheid olie in het bakje. Is dat alleen door overdruk/warm worden van slangen en leidingen? Of drupt je systeem langzaam leeg omdat er feitelijk een open verbinding met de buitenwereld is?
jehan
@Loeideutz is alleen door overdruk door warmte ..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
19