New holland smalspoor vario/cvt

Ik heb hier en daar het gerucht horen waaien dat New holland zou bezig zijn met het maken van een smalspoortrekker met een Vario/CVT-transmissie. Iemand die hier iets meer over weet?

groetjes
Bart

Deel dit topic

Reacties

CHALLENGERfan
De Boomers hebben wel CVT, maar dat is misschien niet wat je bedoeld met de smalspoor trekkers...
Boerbart94
Ik dacht dat de Boomers hydrostatisch aangedreven werden.
Met smalspoortrekkers bedoel ik types zoals de T4.105F/N/V.
Tractors voor in de boomgaard dus. Dat noemen wij een smalspoortrekker, ik weet niet wa de officiële benaming is..

Groetjes
Bart
CHALLENGERfan
@Boerbart94 Een hydrostaat is ook n CVT, maar de Boomers hebben wel echt een mechanische CVT, al werkt het volgens een ander principe dan de welbekende CVT's. Die Boomers zijn idd meer tuinbouw trekkers. Bij de echte smalspoortrekkers is Fendt nog altijd de enige met een CVT zover ik weet...
radium45
De Boomers werken volgens de van doorne transmissie (DAF) Schakelduwband. Techniek uit Tilburg
+1
Fast Eddy
@CHALLENGERfan

En Same/Deutz-Fahr.
nhmonteur
Wat ik zo gehoord heb gaat deze er nog lang niet komen. Wel zouden ze binnenkort de T5 met cvt uitvoeren
New Kobelco
Ik schat 2024, nu dat nieuwe model er is. Zal dat wel niet lang meer duren
nhmonteur
@New Kobelco sinds dat ik vanaf 2006 als monteur bij new holland werk hoor ik deze geruchten al. Ook nu hoorde ik weer dat “ze” er mee bezig zijn.
Maar verwacht hem nog niet heel snel helaas.
New Kobelco
@nhmonteur
Nog langer dan pak weg 5 jaar wachten kunnen ze bijna niet maken zou ik denken. Die new Holland smalspoor rijders, die staan er toch op te wachten niet?
nhmonteur
@New Kobelco ja in Nederland is er zeer veel vraag naar.
Maar wat ik er van begreep is dat Nederland niet de grootste afzetmarkt is kwa smalspoor.
In frankrijk, italie en dat soort landen worden er veel meer van verkocht. En daar is de vraag naar een cvt transmissie minimaal.
New Kobelco
@nhmonteur
Echt fijn werken die koppelingen toch niet hoor. Tractor is bij ons geen hoofd activiteit, maar als ik een mooie deal kan doen dan weet ik het toch wel.
Fast Eddy
@nhmonteur

Ik heb wel eens gehoord dat er in een slechte periode veel New Holland smalspoor trekkers worden verkocht. En in een goede periode veel Fendt of Deutz smalspoortrekkers worden verkocht.
+1
New Kobelco
@Fast Eddy
Wij hebben 2 jaar geleden prijs gehad voor deutz met alles op en aan. Maar 128.000€ hadden we er toch niet voor over.
+1
PieterA
@New Kobelco Had het toen maar gedaan, dan had je hem nu nog voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen.
+1
New Kobelco
@PieterA ja stap na stap, we hebben op korte termijn nog grote investeringen op de planning staan. Tractor heeft bij ons niet DE prioriteit zoals bij akkerbouwer.
+2
PieterA
@New Kobelco Wij hebben ook altijd grote plannen, maar investeren liever in 1x goed, dan steeds maar half/half.
+3
New Kobelco
@PieterA
100% mee eens. Wij doen tuinaanleg, ik en mijn zus hebben bedrijf 6 jaar geleden overgenomen van ons pa. Dus, we zitten met 3 wel op dezelfde lijn maar moeten toch overeen komen in wat investeren. Onze twee smalsporen doen samen 300 u/jaar, dus is echt niet veel. Normaal beginnen we volgend jaar ook aan nieuwe loods met bijhorende personeels benodigdheden. En we zijn nogal met wat mensen.

(klik om te vergroten)

Foto met kleinigheid van de Sint voor al ons personeel

(klik om te vergroten)

De meeste auto’s van ons
PieterA
@New Kobelco Voor 150 uur per jaar kopen wij ook geen nieuwe trekker hoor. We proberen wel op comfort voor het personeel te letten, want dat kom je vroeg of laat toch tegen.
Fast Eddy
@New Kobelco

De Deutz is duurder dan de Fendt. Maar heeft ook meer mogelijkheden. En de Same versie kan je met achterwiel/vierwielbesturing kopen.
New Kobelco
@Fast Eddy
We hebben een hele goeie band met een new Holland dealer op 1 km van ons deur, waar we op kunnen rekenen, dus dat is voor ons ook wel veel waard.
+1
Fast Eddy
@New Kobelco

Dan moet je wachten op de cvt van New Holland als het schakelen je niet meer bevalt. Een dealer die achter zijn product staat is meer waard dan overal te shoppen voor de laagste prijs.
+1
New Kobelco
@Fast Eddy
Ik heb vrijdag even met deze trekker gereden van een boomkweker waar we al heel lang klant zijn. Verschil van rijden kan bijna ni groter zijn natuurlijk.

(klik om te vergroten)

Fast Eddy
@New Kobelco

Dat zal best. Het enigste minpunt vind ik de kleine krappe cabine.
+1
New Kobelco
@Fast Eddy
Die NH van ons is toch niet veel beter en dan moet je nog schakelen. Of de fendt vlakke vloer had is me even ontgaan maar wij hebben het in ieder geval ook niet wat best een obstakel is.
Fast Eddy
@New Kobelco

Als je een transmissietunnel hebt verlies je het zeker van de Fendt met vlakke vloer. Toch vond ik de Deutz een ruimere cabine hebben dan de Fendt. Ik weet niet hoe de ruimte in de nieuwste 200-serie is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!