Beste heren,
Enkele weken geleden een Super Major gekocht met een tik in het blok. Ik had nog een motor staan, ik weet niet exact welk type major maar het was een zonder vacuum brandstofpomp. De pomp die erop zat was kapot, dus vandaag de pomp en spruitstukken gewisseld.
De vraag is echter, de koppeling op de 'nieuwe' motor is veel groter in diameter. Het contactvlak van het druklager komt ca. 1 cm verder naar achteren dan de oude motor.
ALs ik dit ga monteren, dan staat het druklager altijd gespannen. Misschien dat de koppeling dan niet goed werkt.
Ik heb weinig zin het vliegwiel om te bouwen. Hoe zou dit moeten passen? Heb ook nog een druklager liggen die bij deze motor hoort, maar die is niet korter dan het druklager wat er nu in zit.
Wie weet raad?
Overigens heeft de oude koppeling drie armpjes, die van de nieuwe een contactplaat uit één stuk.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Renetjoooow.
en zal ik er gelijk maar een lekkere 6 pitter in hangen vliegwiel is het zelfde als en 4 pitter, Cluts zijn nu in de nieuwe uitvoeringen, maar komen op zelfde neer .
Het is geen doordraaier; motor kwam uit een JCB zonder aftakas. Koppeling was tot aan het bot toe versleten.