Beste heren, de major krijg ik niet aan de praat doordat er maar op één of twee verstuivers diesel komt. Ontluchten heb ik op de gebruikelijke methode gedaan, tot aan het enkele boutje bij de pomp brandstof maar verder niets.
Ook al de plunjers terug gedrukt met een dunne prikker, helaas geen resultaat. Wie weet raad?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Want er kan na lange stilstand heel wat vast zitten.maar meestal is het de drap in de opvoerpomp/zeefje dicht.
De pomp geeft zonder tegendruk altijd olie maar geen druk. Bij Stokkink in gouda hebben ze dit onderdeel op voorraad.
Nou ja, kijk, dat is het hem juist, dat is een antwoord wat van toepassing is op bijna elke vraag op Tractorfan Kan elke discussie snel gesloten worden.
Probleem is vaak dat mechanisatiebedrijven goed de kunst verstaan van dure rekeningen schrijven. Als het meezit blijft in dit geval het bedrag van de rekening nog net onder de waarde van de Major
Uit de topicopening begrijp ik dat deze er (deels?) niet inzitten omdat topicvraagsteller JCB3 schrijft de plunjers met een prikker naar beneden heeft geduwd.
P.S.: Als dat terugduwen echt nodig was lijkt me de inspuitpomp dermate vervuild/verroest dat het starten van de motor er onmogelijk mee is.
Terug duwen met een prikker is niet mogelijk, de plunjers worden op spanning gehouden met een zware veer. Deze veren kunnen gebroken zijn maar dan blijft de plunjer boven hangen, dan word er geen druk opgebouwd in de leiding resultaat geen inspuiting.
Veer:
#left
Wanneer er maar op een verstuiver diesel druk is is het in de meeste gevallen een pomp kwaal.
Nu alles aangesloten en ontlucht, maar bij 2 van de 4 verstuivers krijg ik helemaal niets aan brandstof. Zonder leidingen zie ik bij de pomp alleen op nummer twee brandstof omhoog komen. Met leidingen bij de verstuiver op nummer 1 en 2. 3 en 4 blijven kurk en kurk droog. Bijzonder of niet.
Heel af en toe lijkt ie even aan te slaan op 2 poten maar niet voldoende om te blijven gaan zonder startmotor.
Pompje uitgewisseld, en klaar. Netjes op 4 poten.
Het lijkt wel zo dat de injectorpomp een verstuiver leiding nodig heeft om op gang te komen.